Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@10:57:39 GMT

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در فصل بهار برگزار نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۹۰۹

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در فصل بهار برگزار نخواهد شد

رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: قطعا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فصل بهار برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب تهران گفت: قرار است طی هفته آینده با حضور شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب سی و سوم درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو نشدن، نمایشگاه در بهار برگزار می‌شود، گفت: بعید می‌دانم در فصل بهار امکان برگزاری نمایشگاه سی و سوم فراهم شود. بنابراین نمایشگاه در بهار نخواهد بود.

جوادی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه نظر شما به عنوان رییس نمایشگاه کتاب چیست؟ آیا با لغو نمایشگاه در سال ۹۹ موافقید؟ گفت: در بهار که قطعا نمایشگاهی نخواهیم داشت اما تصمیمات نهایی در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه اتخاذ می‌شود.

گفتنی است قرار بود نمایشگاه کتاب از ۲۶ فروردین ماه سال جاری آغاز به کار کند که با شیوع کرونا فعلا به حالت تعلیق در آمده است.

کد خبر 418011

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه کتاب كتاب و كتاب خواني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برگزار شد.

رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفاً یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتاب خوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند و همه برنامه‌ها در سطوح مختلف برای تحقق این اهداف طراحی شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه مردم ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دسترسی پیدا کنند، افزود: بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار عظیمی است و ناشران، کتابفروشی‌ها و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در برگزاری آن مشارکت دارند. هدف اصلی این است که مردم در روستاها و شهرهای مختلف به این نمایشگاه دسترسی پیدا کنند که تاکنون محقق شده است. تلاش می‌کنیم اقشار مختلف از یارانه‌های مرتبط با خود برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.

احمدوند گفت: امیدواریم بتوانیم زودتر میزبان غرفه‌سازان باشیم. همچنین باید از ظرفیت میهمانان حاضر در نمایشگاه بیشتر استفاده کرد. از حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب سال گذشته بهره‌مند شدیم و این حضور جزو اتفاقات بزرگ بود. نمایندگان، وزرا، رؤسای سازمان‌ها و… نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه به حل مسائل و مشکلات حوزه نشر کمک کردند.

در ادامه، علی رمضانی درخصوص ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابفروشان فعال سراسر کشور که در سامانه «بازار کتاب» عضو شده‌اند می‌توانند پس از اعلام فراخوان که به زودی انجام می‌شود به پنل کاربری خود در نشانی bazarketab.ir تقاضای حضور و فعالیت در شکل مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ثبت کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این دوره از نمایشگاه در زمان‌بندی جلوتری برنامه‌ریزی شد. همه ما موظفیم به صورت حداکثر آنچه در اختیار داریم به نحوی بهتری ارائه کنیم تا ناشران و مردم استفاده بهتری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشند. جمع‌های چندصدنفری در این نمایشگاه کار می‌کنند تا این فضا را برای چندهزار ناشر مهیا سازند تا به مردم خدمت ارائه دهند و در نهایت چند میلیون نفر از این فضا بازدید و استفاده کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به عملکرد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تعامل با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را به صورت مفصل‌تر و جدی‌تر دنبال می‌کنیم و از ضعف‌ها و مشکلات این حوزه باخبر هستیم. با این وجود تلاش می‌کنیم این موضوع را به شکل بهتری پیش بریم. موضوع تور بازدید دانش آموزان در برنامه‌های کمیته فرهنگی نمایشگاه دیده شده است و در این خصوص با آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای پشتیبانی از این موضوع در حال مذاکره هستیم.

علی رمضانی در پایان به شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توجه به آینده، موضوع امیدآفرینی و توجه به خواندن، شعار «بخوانیم و بسازیم» برای این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است.

نصب تابلوهای راهنمای محیطی قبل از آغاز نمایشگاه، ضرورت افزایش سطح کیفی سالن ناشران کودک و نوجوان، تمرکز فعالیت‌ها و دوری از انجام فعالیت‌های فرهنگی پراکنده، هم‌خوانی تقسیم‌بندی سالن‌ها، تعیین زمان افتتاحیه نمایشگاه، انسجام در اقدامات فرهنگی نمایشگاه، تسهیل امور گمرکی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته، دعوت از اصناف و اتحادیه‌های مرتبط به منظور برای بازدید از نمایشگاه، درنظر گرفتن صندوق‌های رأی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف نمایشگاه، امکان نظرخواهی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه و… از جمله موضوعات و پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده و پیش رو ارائه دادند.

کد خبر 6084074 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد