Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@09:24:31 GMT

پیشنهاد ترامپ به هوادارن سندرز

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۹۹۰

پیشنهاد ترامپ به هوادارن سندرز

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رییس جمهوری آمریکا بعد از انتشار خبر کناره گیری سندرز در پیامی توییتری نوشت: سندرز حذف شد، از الیزابت وارن تشکر می‌کنم، اگر حضور وی نبود سندرز تقریباً در هر ایالت در انتخابات سه شنبه بزرگ برنده می‌شد.

ترامپ در ادامه با اشاره به کناره گیری سندرز نوشت: این کناره گیری دقیقا همان چیزی است که دموکرات‌ها می‌خواهند به ویژه هیلاری کلینتون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ در انتها از هواداران سندرز خواست تا بعد از کناره گیری وی به جمهوریخواهان بپیوندند.

تنها دو روز پس از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در ۱۴ ایالت آمریکا که با پیروزی جو بایدن در ۱۱ ایالت و برنی سندرز در ۳ ایالت خاتمه یافت، الیزابت وارن، دیگر کاندیدای باقی‌مانده در این رقابت‌ها، ۱۵ اسفند سال گذشته کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

وارن سناتور ایالت ماساچوست از کاندیدا‌های بخش پیشرو حزب دموکرات در این انتخابات محسوب می‌شود که پس از اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری، به همراه برنی سندرز توانسته بود، هیجان زیادی را برای تغییرات اساسی در حوزه اقتصادی و بیمه‌سلامتی ایجاد کند. اما برخلاف سندرز که توانسته بود طی یک سال گذشته همواره بر تعداد هواداران بیافزاید و در ایالت‌های مختلف آمریکا به تبلیغ ایده‌های خود بپردازد، وارن نتوانست که حمایت سراسری چندانی را جلب کند.

الیزابت وارن، در رقابت کاندیدا‌های دموکرات در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» که در سال گذشته برگزار شد، حتی در ایالت خود یعنی ماساچوست، رقابت را به جو بایدن واگذار کرد. طبق یک روال سنتی، کاندیدا‌های ریاست جمهوری معمولا بیشترین شانس را برای پیروزی در ایالت خود دارند و شکست وارن، نشان‌دهنده افول جدی این کاندیدای ریاست جمهوری بود.

همچنین انصراف سندرز داوطلب سوسیال دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که با جو بایدن معاون اول باراک اوباما در تعداد قابل توجهی از ایالت‌ها عقب افتاد و آرای نمایندگان متعهد کمتری را برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به دست آورد.

سندرز در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی اوایل فوریه گام بلندی در سه ایالت برداشت، اما در اواخر آن ماه با پیروزی بایدن در کارولینای جنوبی ورق برگشت و دیگر نتوانست آن گونه که درخشیده بود، ظاهر شود.

نظرسنجی‌های مختلفی هم که در این مدت صورت گرفت، نمایانگر اقبال بیشتر دموکرات‌ها به بایدن بود. از این رو، فشار سران دموکرات بر سندرز برای انصراف از رقابت‌ها بیشتر شد.

گسترش ویروس کرونا در آمریکا و لغو تمامی نشست‌های انتخاباتی داوطلبان و تعویق در برگزاری انتخابات مقدماتی در بیشتر ایالت‌های باقی‌مانده، هم مزید بر این شد تا سندرز تصمیم بگیرد که به حضور خود در این رقابت‌ها انصراف دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی الیزابت وارن برنی سندرز جمهوریخواهان رییس جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی ریاست جمهوری کناره گیری رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل

یکشنبه ۱۴ آوریل، یک روز پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در روز‌های قبل انتقاداتی را نسبت به رویکرد اسرائیل در جنگ غزه مطرح کرده بود، اعلام کرد که آمریکا به حمایت «آهنین» از (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

به گزارش هم میهن، کلیدواژه حمایت «آهنین» در بیانیه‌های چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان و گرچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان هم تکرار شده بود.

اقدامات و اظهارات دموکرات‌ها به همین‌جا محدود نشد و تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان از جمله برخی از دموکرات‌های ارشد کنگره در نامه‌ای به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان خواهان آوردن بسته حمایت‌های خارجی (شامل حمایت از رژیم اسرائیل) به کنگره و تصویب سریع این بسته شدند.

لوئیس فرانکل، رئیس فراکسیون زنان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان در توئیتر نوشت: «من به ۸۰ نفر دیگر از همکارانم می‌پیوندم و از جانسون می‌خواهم مصوبه سنا در راستای حمایت از اسرائیل و سایر متحدان‌مان را هرچه سریع‌تر در مجلس به رأی گذاشته و تصویب کند تا متحدان‌مان آنچه را که برای دفاع نیاز دارند، به دست آورند.»

جفریس، ارشدترین عضو کنگره نیز در نامه‌ای وضعیت کنونی را «انتخاب بین چرچیل یا چمبرلین» توصیف کرد و خواهان تصویب سریع مصوبه ۹۵ میلیارد دلاری سنا شد. کاخ سفید که در هفته‌های گذشته نیز در برابر فشار‌ها برای مشروط کردن کمک‌ها به اسرائیل مقاومت کرده بود با این جریان از حزب دموکرات که سعی دارد کمک‌ها به اوکراین و اسرائیل همزمان تصویب شود هم‌سو است.

در مقابل، جمهوری‌خواهان تلاش دارند با جدا کردن بسته حمایت از اسرائیل از بسته حمایت از اوکراین، هرچه سریع‌تر بسته حمایت از (رژیم) اسرائیل را به تصویب برسانند.

تداوم این سیاست از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و جناح اصلی حزب دموکرات می‌تواند باعث نارضایتی‌های جدی در میان جناح ترقی‌خواه حزب شود.

برنی سندرز در هفته جاری در مقاله‌ای که در نشریه بوستون گلوب منتشر شد، نوشت: ایالات متحده آمریکا سال‌های زیادی است پشتیبانی مالی بی‌قید و شرط خود را به اسرائیل عرضه کرده است.

این رابطه باید حالا تغییر کند. باید به جای التماس کردن از دولت افراط‌گر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل، برای محافظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه و تبعیت کردن از قوانین بین‌المللی و آمریکا، باید در یک موضع جدید صراحتاً و به‌سادگی بگوییم: اگر سیاست‌های کنونی دولت نتانیاهو ادامه یابند دیگر یک سکه هم به این دولت داده نمی‌شود.

در ماه‌های اخیر مخالفت عمومی در آمریکا با جنگ فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی علیه غزه جهش پیدا کرده و اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی در یک نظرسنجی گفته‌اند خواستار توقف ارسال تسلیحات از سوی دولت بایدن برای تل‌آویو هستند.

او تأکید کرد: «بیایید صریح باشیم: این یک تراژدی عظیم برای مردم فلسطین است. اما از لحاظ اخلاقی این یک لحظه تعیین‌کننده برای آمریکایی‌ها است، چون ایالات متحده آمریکا مستقیماً در این جنگ وحشتناک همدست است. در این جنگ ارتش آمریکا بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی به روی ساختمان‌های غیرنظامی فرو نمی‌ریزد، اما آمریکا این بمب‌ها را ارسال می‌کند. آمریکا مرز‌ها را مسدود نمی‌کند و از عرضه غذا، آب و محموله‌های پزشکی به مردم مستأصل جلوگیری نمی‌کند، اما ما میلیارد‌ها دلار به دولت نتانیاهو که همین کار را انجام می‌دهد، کمک کرده‌ایم.»

سندرز ادامه داد: «تاریخ قضاوت خواهد کرد که ما هم‌اکنون داریم چه کار می‌کنیم. تاریخ قضاوت خواهد کرد که آیا ما در کنار کودکان گرسنه هستیم، آیا به ارزش‌های آمریکایی که اقرار کرده‌ایم پایبندیم، یا اینکه کورکورانه به پول‌رسانی به ماشین جنگی نتانیاهو ادامه می‌دهیم.»

مردم آمریکا چگونه فکر می‌کنند؟

در فاصله چند ماه مانده تا انتخابات، اینکه مردم درباره یک مسئله چگونه فکر می‌کنند و چقدر آن مسئله برایشان در انتخاب کاندیدا یا مشارکت در انتخابات اهمیت دارد، بسیار مهم است.

براساس نظرسنجی مشترک پولیتیکو – مورنینگ کانسالت، تعداد زیادی از رأی‌دهندگان آمریکایی از جمله دموکرات‌ها معتقدند که سیاست ایالات متحده در قبال اسرائیل باید سختگیرانه‌تر باشد.

دموکرات‌ها یعنی حامیان اصلی جو بایدن در انتخابات پیش‌رو بیش از سایرین باور دارند که آمریکا باید سیاست خود در قبال اسرائیل را تغییر دهد. ۳۳ درصد دموکرات‌ها فکر می‌کنند که رئیس‌جمهور آمریکا «به اندازه کافی سختگیر نبوده» و تنها ۸ درصد تأکید دارند که رویکرد آمریکا «بسیار سختگیرانه» بوده است.

در این میان فقط ۴۲ درصد دموکرات‌ها هستند که معتقدند سیاست آمریکا در قبال اسرائیل مناسب بوده و نیاز به تغییر ندارد.

این اعداد پیام مهمی به کاخ سفید دارند و نشان می‌دهند حامیان اصلی بایدن که حضور و مشارکت آن‌ها در انتخابات برای پیروزی دوباره رئیس‌جمهور آمریکا حیاتی است، از سیاست‌های او در قبال این مسئله به شدت ناراضی‌اند.

۱۲ درصد جمهوری‌خواهان و ۱۹ درصد مستقل‌ها هم سیاست بایدن در قبال اسرائیل را مناسب می‌دانند.

در مجموع این نظرسنجی، از میان همه رأی‌دهندگان (دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها) ۳۴ درصد طرفدار سختگیری بیشتر در رابطه با اسرائیل هستند و ۱۷ درصد می‌گویند سختگیری‌ها باید کمتر شود.

جزئیات این نظرسنجی نیز نکات مهمی را در خود دارد. دموکرات‌ها تنها گروهی هستند که همدلی بیشتری با فلسطینی‌ها دارند. ۲۲ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند با فلسطینی‌ها احساس همدلی می‌کنند و ۱۶ درصد اظهار می‌کنند که همدلی بیشتری با اسرائیل دارند. این نسبت در میان جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها بر عکس است و این دو گروه با اسرائیل بیشتر همدل هستند.

شکاف نسلی نیز در این موضوع محسوس است. ۳۳ درصد از رأی‌دهندگان نسل Z که متولدین نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی به این سو هستند با فلسطینی‌ها همدل‌تر هستند و ۱۵ درصد با اسرائیل همدل‌اند درحالی‌که این نسبت در میان میانسالان و بومر‌ها کاملاً متفاوت است و فقط ۸ درصد آن‌ها همدلی بیشتری با فلسطین دارند و ۴۰ درصد با اسرائیل همدل‌اند.

کاخ سفید در میانه جنگ تلاش‌هایی برای تغییر نسبی موضع خود برای جلب رضایت رأی‌دهندگان داشت. در ابتدا، مقام‌های آمریکایی به‌طور یکجانبه صرفاً بر «حق اسرائیل در دفاع از خود» تأکید می‌کردند، اما به مرور و با افزایش فشار افکار عمومی به‌ویژه پس از هدف قرار دادن کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهان» انتقاد از رویکرد اسرائیل هم هرچند بسیار کم‌اثر و آرام، اما به ادبیات مقام‌های دولت آمریکا اضافه شد.

نظرسنجی پولیتیکو – مورنینگ کانسالت ثابت می‌کند دموکرات‌ها بیش از سایر گروه‌ها معتقدند که کمک‌های نظامی به اسرائیل باید به‌طور کامل قطع شود.

۴۱ درصد از دموکرات‌ها با قطع کامل کمک‌ها موافقند و درحالی‌که ۳۳ درصد اعتقاد دارند کمک‌ها نباید به طور کامل قطع شود، ۴۴ درصد نیز در این زمینه به نظر قطعی نرسیده‌اند.

برندی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و یکی از مطرح‌ترین چهره‌های جریان ترقی‌خواه معتقد است که هرچند همچنان ترقی‌خواهان به حمایت از جو بایدن ادامه می‌دهند، اما پیام نظرسنجی‌ها کاملاً واضح است و پایگاه رأی دموکرات‌ها خواهان تغییر جدی در سیاست‌های ایالات متحده در قبال اسرائیل است. او به MSNBC گفت: «من نگران نتیجه ماه نوامبر هستم. دموکرات‌ها می‌خواهند ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود.»

براساس نظرسنجی گالوپ در ماه مارس، نگاه شهروندان آمریکایی به جنگ در طول این ماه‌ها تغییرات زیادی داشته است. ۱۸ درصد دموکرات‌ها و ۶۴ درصد از جمهوری‌خواهان این جنگ را تأیید می‌کنند درحالی‌که در ماه نوامبر ۲۰۲۳، ۳۶درصد از دموکرات‌ها و ۷۱ درصد از جمهوری‌خواهان جنگ را تأیید می‌کردند.

یک استراتژیست دموکرات به نشریه هیل گفته است که «شاید جوانان ناراضی از سیاست بایدن حاضر نشوند به ترامپ یعنی رقیب اصلی او رأی دهند، اما آن‌ها را برای تشویق دیگران به رأی دادن و حتی مشارکت خودشان در انتخابات ناامید می‌کند و در یک انتخابات نزدیک، این مسئله بسیار اهمیت دارد.»

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • پیشنهاد رد نشدنی عربستانی‌ها، روی میز الکساندر لاکازت
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟