Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن انتقاد از اظهارت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ویروس کرونا تاکید کرد که با این ویروس نباید سیاسی برخورد شود. 

او در یک نشست توجیهی مجازی در ژنو تاکید کرد که جهان نباید با اظهارات غیرضروری و نامرتبط وقت خود در مبارزه با ویروس کرونا را هدر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدهانوم تاکید کرد که مبارزه با ویروس کرونا در شرایط فعلی همانند بازی با آتش است و اینکه همه باید مراقب رفتار خود باشند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفته است که در دو یا سه ماه اخیر تهدید به مرگ شده و توهین‌های نژادپرستانه دریافت کرده است.

روز سه‌شنبه دونالد ترامپ طی توییتی اظهار کرد که عمده هزینه سازمان جهانی بهداشت به عهده آمریکاست اما باز هم این سازمان در تصمیم‌گیری‌ها حول محور منافع چین عمل می‌کند. او از پیشنهاد این سازمان برای باز نگه داشتن مرزهای آمریکا در برابر شهروندان چینی به شدت انتقاد کرد و آن را مردود دانست. ترامپ در توئیت خود گفت که نمی‌داند چرا سازمان جهانی بهداشت چنین پیشنهادی را مطرح کرده است!

پیش از این هم ترامپ ویروس کرونا را ویروس ووهان خوانده بود، این امر موجب خشم مقامات چینی شد و آن‌ها هم در واکنش به این حرف اعلام کردند که آمریکا خود متهم انتشار این ویروس در ووهان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر بهرام عین اللهی تصریح کرد: بسیاری از نیرو‌های سلامت، پزشکان و پرستاران ما به‌صورت روزانه به ما مراجعه می‌کنند و از صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنند، بسیار متاثر هستند و آماده اعزام و ارائه کمک‌های انسانی، دارویی و درمانی هستند.
وی افزود: متاسفانه اقدام عملیاتی خوبی انجام نگرفته و این ناتوانی سازمان‌های جهانی در استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و کشور‌هایی همچون فرانسه و انگلیس و آلمان نشان‌دهنده این است که به گفته‌های خود هیچ اعتقادی ندارند.
وزیر بهداشت گفت: در حوزه سلامت ما تحقیقات سازمان بهداشت جهانی را داریم. این سازمان تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارد که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، منطقه مدیترانه شرقی است که در این منطقه اخیرا انتخاباتی انجام شد و حنان حسن بلخی به عنوان رئیس منطقه شرق مدیترانه انتخاب شدند و به ایران سفر کردند که امروز سومین روز سفر ایشان است و ابتدا به اصفهان رفتند.

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه