Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده ها سال عدم دسترسی به منابع بهداشتی برابر با سایر جوامع به دلیل تبعیض نژادی در آمریکا می تواند منجر به این شود که مسلمانان سیاه پوست شاهد میزان نگران کننده ای از مرگ و میر در جوامع خود در این روزهای کرونایی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»، سیاست تبعیض نژادی علیه مسلمانان سیاه پوست در آمریکا حتی در روزهایی کرونایی هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسلمانان سیاه پوست در ایالات متحده نگران این هستند که بیشتر از بقیه در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری کرونا قرار بگیرند زیرا تعداد مبتلایان در مناطقی که سیاه پوستان زندگی می کنند به دلیل دسترسی نداشتن به مراقبت های بهداشتی مناسب در حال افزایش است و بیمارستان ها در حال تلاش بسیار برای صاف کردن این منحنی در حال صعود هستند.

 

تا کنون بیش از 10 هزار نفر در آمریکا در نتیجه مبتلا شدن به کرونا جان خود را از دست داده اند در حالی که این بیماری همه گیر هنوز به بالاترین حد خود نرسیده است.

 

 

با وخیم تر شدن بحران کرونا، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت ،بیمه و سایر منابع ضروری جامعه سیاه پوستان مسلمان را وادار کرده است احساس کنند که بیشتر از بقیه جوامع تحت تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

 

دکتر «کامیله رشاد» ، مدیر و بنیانگذار بنیاد سلامتی مسلمانان به «میدل ایست آی» گفت: ده ها سال عدم دسترسی به منابع بهداشتی برابر با سایر جوامع به دلیل تبعیض نژادی در آمریکا می تواند منجر به این شود که مسلمانان سیاه پوست شاهد میزان نگران کننده ای از مرگ و میر در جوامع خود در این روزهای کرونایی باشند.

 

ماه گذشته ، بنیاد سلامتی مسلمانان (MWF) و سازمان «مشارکت ضد نژادپرستانه مسلمانان » ائتلاف ملی مسلمانان سیاه پوست را برای کمک به این جامعه برای مهار بیماری کرونا راه اندازی کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان سیاه پوست کرونا آمریکا مسلمانان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: مهمترین شاخص برای زیست موحدانه ایمان است و ایمان عطر دل انگیزی است که رایحه خوش آن را باید توسعه داد و ایمان یک امر قلبی نیست و اثبات حضور آن در باطن هر بشری، نمود بیرونی آن است.

وی افزود: در همه تاریخ بشر مقابله اهل توحید با طواغیت در این بوده است که ایمان در بین جامعه بشری اثر بیرونی داشته باشد و استکبار همه همت خود را بر این گمارده است که بر طبل اختلاف و انشقاق جامعه بکوبد و انسجام آنان شکل نگیرد.

خطیب جمعه بندر خمیر بیان کرد:گاهی مسائل سیاسی را عمل دو قطبی سازی می‌کنند، گاهی مسائل مذهبی و گاهی نیز به مسائل اجتماعی و اعتقادی حمله می‌شود و وقتی یک زن را که زبان قدرتمند دین را تا محل تجلی خیر کثیر معترف می‌کند را به گونه ای دچار تنزل و سقوط کند که آن چنان است فضایل انسانی و الهی دور شود و رو به رزایل حیوانی بیاورد و در جامعه بر بستر دو قطبی دوستدار و مخالف حجاب را ترویج می‌کند زیرا می‌داند اثر فساد و فحشا مخرب است و تا چه حد می‌تواند یک جامعه را از معنویت فاصله دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با شاره به ایه سوره بقره آیه ٢١٨ گفت: به طور جدی التزام به ایمان عملی علاوه بر ایمان قلبی را لازمه بهرمندی از رحمت الله بیان می‌کند(ان الذین آمنوا والذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله...)

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: نیروی انتظامی امروز به عنوان فرزند شجاع وبصیر ملت ایران آبروی خود را در دست گرفته است و در راه تحقق منویات دین و مقابله با انحراف در جامعه صرف می‌نماید.

وی افزود: وقتی نیروهای امنیتی در مقابل یک جرم مشهود قیام نموده است هم باید از جانب همه ارکان نظام اسلامی و قبل از آن از جانب آحاد مردم مومن حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به ٢اردیبهشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵٨ توسط امام خمینی ره است عنوان کرد: روز صادر شدن این فرمان شاید نزدیک ترین افراد به امام مومن ما متوجه عظمت و شوکت امروز این مجموعه را درک نمی‌کردند و سپاه پاسداران وظیفه خطیر و بزرگی را در مسیر تمدن سازی و نشر فرهنگ اسلامی در جهان بر عهده گرفته است.

وی افزود: سپاه هراسی در دستورکار مستکبران عالم قرار می‌گیرد زیر این مجموعه توانسته دستاوردها بزرگی در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به دست آورد و اگر در طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و حامیانش شکسته شد، در عملیات غرور آفرین وعده صادق که توسط پاسداران جان برکف این انقلاب صورت گرفت، این هیمنه به طور کامل فرو ریخت و سپاه پاسداران فرزند رشد یافته منطبق با مبانی اسلام و امامین انقلاب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان