Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:44:00 GMT

آسمان هرمزگان در شب نیمه شعبان نورافشانی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۱۷۰

آسمان هرمزگان در شب نیمه شعبان نورافشانی شد

مردم ولایت مدار هرمزگان ساعت ۲۱ شامگاه چهارشنبه هم نوا با دیگر مردم ایران زمین طنین یا مهدی ادرکنی سردادند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان، اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در محافل دینی و مساجد هرمزگان تعطیل است و به جای آن مردم با اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه دینی و پیام های تبریک در فضای مجازی، نیمه شعبان را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیرباز در شب نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی (عج)، آیین سنتی آردگیز گردانی در بندرعباس بویژه محله های قدیمی این شهر برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشد.

در این آیین کودکان، نوجوانان و جوانان با در دست داشتن آردگیز (الک) به خانه همسایه ها رفتند و اشعاری به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) می خوانند و اهالی نیز با نخودچی و کشمش، شیرینی و پول نقد از آنها استقبال می کنند که هدایا و وجوه جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز گفت: ویژه برنامه نسیم انتظار با هدف ایجاد نشاط و طراوت در جامعه به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت، در این استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسین مهدیان با بیان اینکه ویژه برنامه نسیم انتظار تا جمعه ادامه می‌یابد، به ایرنا گفت: یکی از مهمترین بخش‌های این ویژه برنامه حرکت کاروان‌های شادی در شهرها است.

وی ادامه داد: کاروان‌های نسیم انتظار در شهرها حرکت کرده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش اعضای جامعه می‌رسانند که در شهر بندرعباس ۲ کاروان، دهبارز (رودان) چهار کاروان، پارسیان یک کاروان، قشم یک کاروان، میناب ۲ کاروان، حاجی آباد یک کاروان، قشم یک کاروان، بندرلنگه یک کاروان، پارسیان یک کاروان، بستک یک کاروان و بندرخمیر یک کاروان در سطح شهر حرکت کرده و تواشیح خوانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین بقاع متبرکه این استان آذین بندی شده و ادعیه، صلوات شعبانیه و دعای فرج از بلندگوی آن‌ها امشب پخش شد.

برچسب‌ها ولادت حضرت مهدی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ولادت حضرت مهدی هرمزگان ولادت حضرت مهدی هرمزگان یک کاروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند

۱۵ اردیبهشت امسال مصادف با شهادت امام صادق (ع) است که در این روز طبق هر سال، طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه کشور به طول ۵۵ کیلومتر از محل جوادیه الهیه فلاح به سمت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع)  نوق واقع در شمس آباد انجام خواهد شد.

 امروز چهارشنبه در محل دفتر امام جمعه شهرستان جلسه‌ای با حضور فرماندار و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره اوقاف شهرستان و جمعی از مسئولان و هیئت امنای امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق برای هماهنگی برنامه‌های معنوی این روز برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در این نشست  گفت: اهل بیت (ع) همگی از یک شجره طیبه هستند و تکریم آن‌ها برای ما افتخار است.

وی افزود: امام صادق (ع) در بین ائمه اطهار (ع) از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است؛ زیرا فقه ما فقه جعفری است و نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری در برنامه‌های ما باید قرار گیرد؛ بنابراین برای شهادت این امام همام (ع)  باید برنامه ویژه تدارک دیده شود.
 
اطعام ۱۴ هزار نفر در روز شهادت امام صادق (ع)
 
حسین رضایی، فرماندار رفسنجان هم در این نشست گفت: همه ساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) کاروان‌های پیاده روی از روستا‌های مجاور عازم این آستان مقدس می‌شوند که در طول مسیر به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند و بعد از تجمیع کاروان‌ها در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین، مراسم نوحه سرایی و عزاداری این امام همام (ع)  با حضور آحاد مردم ولایت مدار برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی، نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری است.

رضایی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال در این روز بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کنند و تجمع معنوی صورت گیرد در خصوص هماهنگی برنامه‌های ویژه شهادت حضرت امام صادق (ع) و برنامه پیادوری بزرگ صادقیه گفت: زائران امامزاده و افراد شرکت کننده در پایان مراسم از طعام تبرکی متنعم خواهند شد؛ بنابراین برنامه‌های لازم پیگیری می‌شود تا در ایجاد امنیت و پذیرایی به بهترین نحو انجام شود.

در ادامه مراسم احمد تقی‌نژاد، مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت: این کاروان به پیشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در سال ۱۳۸۷ با هدف تکریم مقام امام صادق (ع) و تجدید میثاق با ولایت در روستا‌های همجوار امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف (ع) نوق تشکیل شده است و بعد از چند سال عشق به ولایت موجب شد تا مریدان آن حضرت در این هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر جوادیه الهیه با پای پیاده بیایند و ضمن اقامه عزای صادق آل محمد (ع) با منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تجدید بیعت کرده و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند.

 مجید دهقانی،   معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: بحث امنیت این مراسم را با برگزاری جلساتی با نیروی انتظامی برگزار و تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

سیدحسین رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق رفسنجان یکی از امامزاده‌های شاخص استان کرمان به شمار می‌آید و برنامه‌های معنوی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در آن انجام می‌شود.

وی افزود: امسال در روز شهاد امام صادق (ع)، طولانی‌ترین مسیر پیاده روی کاروان صادقیه از جوادیه الهیه نوق به طول ۵۵ کیلومتر انجام و این کاروان در روز شهادت این امام همام (ع) به امامزاده سیدجلال الدین (ع)  نوق می‌رسد؛ بنابراین باید برنامه هر چه باشکوهتر برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • آسمان قم امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری است
  • انتظار تمام شد: طارمی پس از 4 ماه آمد(عکس)
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • هوایی صاف و افزایش محسوس دما مهمان آسمان مازندران
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • ۵ طلا و یک برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • ۵ طلا و ۱ برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما
  • آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری است