Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:25:29 GMT

سهم کانون‌های مساجد دزفول در مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۱۷۹

سهم کانون‌های مساجد دزفول در مبارزه با کرونا

نادر سعادتی‌فرد چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دزفول همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد باعث شد تا امروز این اماکن مقدس سنگر مقابله با شیوع کرونا ویروس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: کانون‌های مساجد از یک سو به جبهه تولید ماسک برای مدافعان سلامت تبدیل شده و از سوی دیگر با اطلاع‌ رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی به تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دزفول افزود: لغو برنامه‌های کانون‌ها  با هدف جلوگیری از تجمع، ایجاد بستر لازم برای انجام فعالیت  در فضای مجازی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در بخش‌های مختلف شهرستان و طراحی محتوا برای فضای مجازی در خصوص بیماری کووید ۱۹ جزئی از اقدامات این نهاد فرهنگی می‌باشند.

سعادتی‌فرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را بزرگترین تشکل مردم ‌نهاد با بهره‌ گیری از سرمایه انسانی دانست و گفت: این کانون‌های در وضعیت بحرانی کنونی وارد میدان جهاد شده و اقدام به تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دزفول اطلاع رسانی برای پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا و حمایت از اقشار کم درآمد را در دستور کار دارند.

۱۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان دزفول وجود دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره فرهنگ و ارشاد سرمایه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور کمالوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیرخانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

استاندار کرمانشاه، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

صحرایی یادآور شد: استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند و بخشی از این نیازها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

کد خبر 6081568

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه