Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:00:35 GMT

آسمان دیار قومس نور باران شد/ میلاد منجی با عطر دلدادگی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۳۵۰

آسمان دیار قومس نور باران شد/ میلاد منجی با عطر دلدادگی

به گزارش خبرنگار مهر، جشن شب میلاد باسعادت امام زمان (عج) شامگاه چهارشنبه بدون حضور مردم در مساجد و معابر و خیابان‌ها به دلیل شیوع کرونا و از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و همچنین با اجرای برنامه‌هایی چون استغاثه به آن حضرت، دعای فرج، زمزمه یا مهدی (عج) ادرکنی بر پشت‌بام منازل مردم مؤمن و منتظر استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن نیمه شعبان امسال در حالی در سراسر استان سمنان برگزار شد که به همت شهرداری‌ها آسمان سراسر استان نورباران شد و مردم بر بام خانه‌ها و ایوان منازل و آپارتمان‌هایشان ندای یا مهدی ادرکنی و دعای فرج سر دادند.

مردم در خانه‌هایشان ماندند

جشن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت به دلیل شیوع کرونا حال و هوای دیگری داشت علی‌رغم اینکه بخشی از مردم با خودروهایشان در معابر حضور داشتند، غالب مردم استان در خانه‌هایشان این جشن بزرگ را گرامی داشتند و با استغاثه‌شان به آن حضرت صحنه‌هایی زیبا از دلدادگی و بندگی را رقم زدند.

در این شب همچنین برنامه‌های متعددی هم برگزار شد که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی، شهرداری‌ها و نهادهای خدماتی و … حال و هوایی خاص به استان سمنان بخشیده بود.

استغاثه به حضرت ولی عصر (عج)

ازجمله این برنامه‌ها در کنار استغاثه به حضرت ولی‌عصر (عج) زمزمه دعای فرج از بلندگوی مساجد و همخوانی آن در منازل بود برنامه‌ای که به‌وسیله قرارگاه مردمی مقابله با کرونا و حضور هیئت‌های مذهبی و بسیجیان و سپاه به نام کاروان یاوران مهدی ساماندهی شد.

حضور کاروان عاشقان آن حضرت و پخش نواهای شاد و مذهبی در محلات و خیابان‌ها با خودروهای تزئین شده باهدف نشاط اجتماعی امروز حال و هوای ویژه‌ای به محلات استان سمنان بخشیده بود. همچنین در شهرستان شاهرود مانور یاوران مهدی (عج) باهدف ترویج فرهنگ مهدویت و نشان‌دادن توانمندی برای مقابله با کرونا برگزار شد.

پویش جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)، شعرخوانی کودکان و ارسال آن از طریق فضای مجازی و اهدای جوایز ویژه ازجمله کمک‌هزینه سفر کربلای معلا ازجمله دیگر برنامه‌های محوری اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای این روزها است که این برنامه نیز از امروز مورد استقبال خوب مردم استان قرار گرفت.

پویش‌ها در فضای مجازی

ترویج پویش‌های ملی در فضاهای مجازی استان سمنان به‌ویژه پویش #مرا_دریاب و #با_هم_حالمان_خوبه و … ازجمله دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در راستای کاهش کرونا و تولید محتوای فاخر فرهنگی و همچنین گرامی داشت نیمه شعبان بود.

مراسم هم‌خوانی دعای فرج نیز که از ساعت ۲۰ شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین‌ماه مصادف با شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی امام رضا (ع) آغاز و در سراسر کشور برگزار شد از دیگر برنامه‌هایی بود که مردم استان سمنان با دلدادگی خاصی در آن شرکت کردند و بااطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان رأس ساعت ۲۱:۰۰ هم‌زمان با شب نیمه شعبان طنین شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت بن الحسن عجّل علی ظهورک» در فضای آسمان استان طنین‌انداز شد.

مردم استان سمنان بدون حضور فیزیکی در مساجد به دلیل شیوع کرونا نشان دادند که قلب و دلشان همراه با منجی عالم بشریت است منجی که آمدنش دل همه منتظران را شاد خواهد کرد.

کد خبر 4896122

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان نیمه شعبان امام زمان حضرت مهدی عج میلاد امام زمان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان ایلام بیرجند نیمه شعبان بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیمه شعبان مردم استان برنامه ها برگزار شد دعای فرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی مهدی‌پور بیان کرد: از هفته گذشته که اداره کل هواشناسی خوزستان ورود سامانه‌ی پر بارش و احتمال آب گرفتگی معابر را اعلام کرد نیرو‌های آتش‌نشانی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی اهواز و استان مستقر شدند.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران بخشی از معابر شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک‌‍‌های شماره یک و ۲ اهواز دچار آب گرفتگی شدند.

مهدی‌پور ادامه داد: به دلیل تمهیدات دیده شده و استقرار تیم‌های عملیاتی در شهرک‌های صنعتی، بخش قابل توجهی از آبگرفتگی‌ها تخلیه و تردد میسر شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: با اقدامات انجام شده هیچ کدام از واحدی تولید و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان دچار خسارت نشدند.

وی تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی همچنان در آماده‌باش هستند که چنانچه در روز‌های آینده بارندگی صورت گیرد آمادگی لازم برای تخلیه مجدد وجود داشته باشد.

مهدی‌پور در ادامه به خریداری کردن پمپ و ژنراتور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ۴۵ دستگاه پمپ برای تصفیه خانه و ۲ دستگاه دیزل ژنراتور برای شرایط بحرانی خریداری کرده تا در مواقع نیاز استفاده شوند و در آبگرفتگی‌های اخیر بسیار موثر بودند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این است که در شرایط نامساعد آب و هوا هیچگونه خللی در روند تولید برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد نشود.

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • تجلیل از بانوان فعال قرآنی و سفره افطاری روزه اولی ها در مراغه
  • بارش باران و جاری شدن سیل در بخش‌های مختلف استان سمنان + فیلم
  • جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی استان سمنان+ فیلم
  • جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی سمنان
  • پایتخت معنوی ایران غرق در سرور و شادمانی است
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران
  • ثبت بیشترین بارندگی استان سمنان در تاش