Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:01:41 GMT

پروژه‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۳۶۰

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد که پروژه‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید آغاز به کار کنند.

محمودرضا رضایی کوچی در نخستین جلسه شورای فنی استان فارس در سال ۹۹ با اشاره به دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر فعالیت پروژه‌های عمرانی و توسعه ملی و استانی، بر حفظ الزامات بهداشتی تاکید کرد و گفت: کرونا ویروس موضوع روز کشور و در حقیقت مسئله اول کشور از صدر تا ذیل نظام اداری را به خود درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از ابتدای درگیری کشور با این ویروس، تمام دستگاه‌های استان توان حداکثری خود را برای مقابله با آن به کار گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: یکی از ضروریات حفظ سلامتی مردم ایجاد فضای امن اقتصادی به عنوان پشتوانه نظام سلامت و در همین راستا، بر حسب دستور ستاد ملی کرونا ادامه یافتن پروژه‌های عمرانی در چهارچوب مشخص و معین است.

رضایی کوچی اضافه کرد: با توجه به پروتکل‌های موجود و اقتضائات پروژه‌ها، پروتکل‌های کارگاهی تنظیم و دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران ملزم به رعایت آنها هستند.

او با تاکید بر کلید واژه‌های موجود جهت حفظ ایمنی بیشتر افراد اعم از فاصله گذاری اجتماعی، چیدمان کارگاهی، حمایت و پشتیبانی، تامین مواد و تجهیزات و ... از سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی و دانشگاه علوم پزشکی خواست تا علاوه بر کمک به ایجاد هرچه سریع تر پروتکل‌های عمرانی کمیته آموزش مجازی ایجاد و نسبت به آموزش پیمانکاران اقدام کنند و علاوه بر کمیته آموزش، کمیته ای هم جهت نظارت و سرکشی به کارگاه‌های عمرانی و تولید مصالح ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در برخی از کارگاه‌ها و محل‌های پروژه که بعضا به صورت دائم کارکنان در آن محیط ها استقرار دارند، می‌توان از روش‌های غربالگری در هنگام ورود اولیه آنها استفاده کرد و در طول مدت زمان اسکان آنها با رعایت مسائل بهداشتی ریسک ابتلا و انتشار ویروس را پایین آورد. برای انجام این غربالگری‌ها نیاز است تا با توجه به تجربیات چند ماه اخیر نسبت به مستقر کردن دستگاههای تب سنجی در کنار پرسشنامه‌های خود اظهاری اقدام شود تا بتوان افرادی که علایم و نشانه‌های اولیه را دارند سریع تر شناسایی کرده و جهت قرنطینه و درمان معرفی شوند و همچنین از آلوده کردن کسر بزرگ تری از کارکنان و فعالین جلوگیری شود.

رضایی کوچی با اشاره به ظرفیت‌های فارس در زمینه‌های عمرانی، گفت: واقعیت‌های جامعه نشان می‌دهد که در کنار رعایت جدی مسائل بهداشتی و تامین سلامت مردم آن بخش از فعالیت‌های عمرانی و تولیدی که امکان شروع آن‌ها وجود دارد، تعطیل نشوند.

او از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا جایی که قوانین پیمان‌ها به آنها اجازه می‌دهد در صورت نیاز از ظرفیت قراردادها استفاده کرده و نسبت به گنجاندن بندهایی جهت تامین مواد و لوازم بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در اختیار قرار دادن انها به کارکنان گارگاه‌های عمرانی و همچنین موارد مربوط به تاخیرات و پایان پروژه‌ها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تمام متولیان امور عمرانی خواست تا از فن آوری‌های الکترونیکی برای پیش بردن اهداف در زمان شیوع کرونا ویروس استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد ملی کرونا دانشگاه علوم پزشكي سازمان نظام مهندسی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس پروژه های عمرانی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه شهرداری تهران برای ساخت ۲۶ تقاطع در سال جدید

مهدی صداقتی امروز در مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین با بیان اینکه اولین افتتاح حوزه عمرانی در سال جدید در منطقه ۲۰ است که به فال نیک می‌گیریم گفت: خدا این توفیق را داد که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی به ساخت پروژه‌ها بپردازیم تا از زیارت عبدالعظیم نیز بهره‌مند شویم و این انرژی مضاعفی به ما می‌دهد تا حجم عملیات که دو برابر سال گذشته است را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری در صدد هستیم که ۲۶ تقاطع را بسازیم و حجم کار بسیار زیاد است گفت: عزم معاونت فنی و عمرانی در این دوره مدیریت شهری جدی است بگونه‌ای که تا آخر اردیبهشت ماه نیز به یاری خداوند ۵ پروژه عمرانی دیگر در شهر افتتاح می‌کنیم و این در حالی بود که در شش ماه اول سال گذشته هیچ پروژه‌ای برای افتتاح نداشتیم، اما امسال از روز‌های ابتدایی ماه اول سال جدید پروژه برای افتتاح داریم.

وی با تشریح شاخص‌های پروژه دسترسی جنوب به حرم عبدالعظیم با تاکید بر اینکه این پروژه در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید گفت: این پروژه یک تقاطع کامل است و در این پروژه از قرنیز و هندریل بتنی برای اولین بار در تهران استفاده شد و پوشش اجزای بتنی این تقاطع، پوشش جدید با همکاری یک شرکت دانش بنیان بود که هم نما و هم کیفیت کار را افزایش داد.

صداقتی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه ۶۰۰۰ تن آسفالت استفاده شد گفت: امروز از ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین تریلی کمپرسی رونمایی می‌شود و این در حالی است که تقویت ناوگان با وجود مشکلات ارزی و... در دستور کار قرار دارد چرا که جابجایی یک و نیم میلیون تن مصالح کار مهمی است که باید با این خودرو‌ها جابجا شود.

این پروژه با حضور تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی و رییس شورای شهر افتتاح شد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خیابان صنعت شهر اندیشه پس از سال‌ها بازگشایی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • خدمات نرم‌افزار «اصفهان من» کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در اردبیل
  • افتتاح ۵ پروژه عمرانی در پایتخت طی یک ماه آینده
  • برنامه شهرداری تهران برای ساخت ۲۶ تقاطع در سال جدید
  • برنامه شهرداری برای ساخت ۲۶ تقاطع جدید در تهران در سال جدید
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس