Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:19:41 GMT

گلستان در شب میلاد منجی عالم نورباران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۳۷۴

گلستان در شب میلاد منجی عالم نورباران شد

 در حالیکه به سبب جلوگیری از شیوع کرونا برنامه های تجمیعی در اماکن مذهبی و خیابان های استان ممنوع شده بود، مردم گلستان امشب چهارشنبه انتظار فرج و رفع مشکلات را از یگانه نجات دهنده وعده داده شده پیامبران و همه امت های گذشته تقاضا کردند.

اگر چه مساجد و تکایا و بقاع متبرکه استان به دلیل شیوع کرونا بسته است اما در شب میلاد حضرت ولیعصر (عج) نوای دعای فرج از بلندگوی همه اماکن مذهبی گلستان پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح شهرها هم مردم پرچم های منقش به القاب دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را در سردر منازل و مغازه ها برافراشتند تا ارادت خود را به دوازدهمین امام شیعیان ثابت کنند.

تلویزیون های بزرگ شهری گرگان هم تصاویری از مسجد جمکران، بارگاه امام رضا(َع) و دیگر اماکن مذهبی کشور را برای عابرین خیابان های این شهر پخش کرده و تعدادی از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی پربازدید گلستان هم به پخش برخط (آنلاین) مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.

تعدادی از جوانان گرگانی هم با تشکیل گروه های سرود سیار و باهدف ایجاد شادی و نشاط و یادآوری نام مبارک امام موعود (عج‌)، سرودهای نیمه شعبان را محلات و کوچه های گرگان اجرا کردند.

موسسات خیریه و گروههای جهادی گرگان در این شب پخش بسته های غذایی و سبدکالا بین خانواده های بی بضاعت را در دستور کار قرار داده و پک های بهداشتی و غذای عیدانه را در محلات کم برخوردار و حاشیه این شهر توزیع کردند.

نظیر این مجالس در همه شهرها و روستاهای گلستان شب گذشته برگزار و امروز همزمان با نیمه شعبان ادامه یافت.

نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند.

در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند و برخی از اهل سنت و طریقت‌های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است.

برچسب‌ها امام زمان(عج) اعیاد مذهبی ولادت حضرت مهدی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج اعیاد مذهبی ولادت حضرت مهدی گلستان امام زمان عج اعیاد مذهبی ولادت حضرت مهدی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها و اجرای محفل بزرگ امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی گفت: هیئات مذهبی به عنوان مردمی‌ترین تشکل مذهبی و فرهنگی در صف اول اجرای فرامین رهبری قرار دارند.

وی افزود: هیأت خبرنگار به عنوان یک تشکل در قالب فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی و جهاد تبیین اقداماتی مناسب و مفیدی در این مدت کوتاه انجام داده و اطلاع رسانی اخبار مربوط به جلسات تدبر، قرائت و جز خوانی قرآن به جامعه ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: استقبال با شکوه مردم در ورزشگاه آزادی از برنامه قرآنی نشانه گفتمان دینی و تأثیرگذاری هیئات و تشکل‌های دینی در بین مردم و جوانان است.

باقری یادآور شد: هیئات مذهبی مدیریت فرهنگی جامعه را بر عهده گرفته و بر اساس منویات امامین انقلاب برای رسیدن به قله درکنار مردم و همراه مردم در حال پیشرفت هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران یادآور شد: نهادها و سازمان‌های حاکمیتی، مسؤولان و دست اندرکاران همراه هیئات و تشکل‌ها به مردم کمک کنند و در عملی و پیاده کردن فرهنگ قرآن همگام با تشکلهای مردمی تلاش و مساعدت کنند و نمونه بارز این اقدام تجمع کم نظیر جوانان و اقشار مختلف از برنامه‌های سازمان تبلیغات در ورزشگاه آزادی بوده است.

کد خبر 6063984

دیگر خبرها

  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • شهردار تهران در افطارخونه طهران
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • پهن شدن سفره افطاری ۶ کیلومتری در مشهد
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • جنگ شادی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مجموعه جهانی بیشاپور
  • شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان