Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدپور گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای جبران خسارت‌های وارده در ایام مقابله با ویروس کرونا، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» در جمع اعضای شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می کردند، در بحران به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد هنری مشکل اجاره و تعهد به هنرآموزان خود را دارند؛ حوزه نشر و مطبوعات با مشکل مواجه شده و به خصوص مطبوعات مکتوب اجازه انتشار ندارند.

محمدپور یادآوری کرد: همه بخش‌های فرهنگی آذربایجان شرقی از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای جبران خسارت‌های وارده، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.

وی با بیان این‌که در تلاشیم تا کسب و کارهای هنری را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنیم، گفت: با ۲۶ کتاب فروشی سطح تبریز هماهنگ کردیم تا مردم بتوانند کتاب موردنظر خود را سفارش دهند و با رعایت موارد بهداشتی به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: هنرمندان در خانه نیز با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبودها را جبران می‌کنند؛ مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری برگزار می‌شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش درنظر گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ‌های اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، گفت: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در بخش‌های مختلف خبری با وجود ریسک بالا، حاضر شده و در راه تهیه خبر و گزارش به منظور آگاه سازی مردم نسبت به مراقبت‌های بهداشتی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.

محمد پور با قدردانی از اصحاب رسانه حاضر در صحنه‌های خبری، اظهار کرد: حوزه رسانه نیز هم‌پای مدافعان سلامت در صحنه حاضر بوده و در راستای آگاهی بخشی مردم نسبت به موارد بهداشتی عمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که هنرمندان استان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده‌اند، گفت: هنرمندان تئاتر، سینما، موسیقی و بخش‌های مختلف شعر و ادب و خوشنویسی، می‌توانند با تولیدات هنری خود و انتشار در فضای مجازی، آرامش را به جامعه تزریق کنند.

محمدپور گفت: با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعی می‌شود تا خسارات وارده به هنرمندان تا حدودی جبران شود و هنرمندان با توجه به شرایط پیش آمده از این دوره گذری عبور کنند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارزیابی خسارت محمد محمدپور فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان صبح چهارشنبه در یادواره شهدای هنرمند کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز حرفی در عرصه هنر و فرهنگ داریم، حاصل تلاش هنرمندان است.

وی با تاکید بر تبیین دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار در جامعه، اظهار کرد: طی برگزاری کنگره شهدای استان، برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

درخشان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: تحقق ۳٠ فیلم مستند و داستانی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تولید ۲٠ سرود و ۱٠ موسیقی فاخر از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

درخشان گفت: در مجموع خلق آثار متعدد هنری و تجسمی در جریان کنگره شهدا را خواهیم داشت.

کد خبر 6080766

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو