Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «تدروس آدهانوم» حمایت کامل خود را از سازمان جهانی بهداشت ابلاغ کرد.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه در پیامی توییتری سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که در میانه شیوع ویروس کرونا در چین، به غلط کشورها را توصیه به نبستن مرزهای خود به روی چین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه به رویترز در این مورد گفت: مکرون بار دیگر بر اعتماد و حمایت از این نهاد تاکید کرد و از دیدن این که این مرکز بهداشتی در جنگ میان چین و آمریکا گرفتار شده است، امتناع ورزید.  

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که فرصت برای هشدار دادن به جامعه جهانی درباره ویروس کرونا را از دست داد.

دونالد ترامپ سه شنبه گذشته در توییتی نوشت : سازمان جهانی بهداشت واقعا اشتباه بزرگی کرد. این سازمان که بودجه‌اش عموما توسط ایالات متحده تامین می‌شود، به دلایلی بسیار چین‌محور است. ما این مساله را به دقت مد نظر قرار می‌دهیم. خوشبختانه من توصیه آن‌ها را مبنی بر بازگذاشتن مرزهایمان بر روی چین در همان آغاز رد کردم. چرا به ما چنین توصیه اشتباهی کردند؟  

وی اظهار کرد:   «سازمان بهداشت جهانی از آمریکا پول هنگفتی را دریافت کرده است، اما آن‌ها از چین جانبداری کردند. این نهاد بین المللی می‌توانست زودتر درباره خطر شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کنند.  

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ،  گفت که این سازمان در رابطه با مبارزه با کرونا اقدامات زیادی انجام داده است.

وی در واکنش به انتقادات ترامپ، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت به رهبری تدروس ادهانوم در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ اقدامات بزرگی انجام داده است. این سازمان نشان دهنده قدرت سیستم جهانی بهداشت است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا امانوئل ماکرون ایالات متحده آمریکا ترامپ سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امانوئل ماکرون ایالات متحده آمریکا ترامپ سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا امانوئل ماکرون ایالات متحده آمریکا ترامپ سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌بار است.»

وی افزود: « با شرکای خود وضعیت بیمارستان‌های الشفا و بیمارستان اندونزی در شمال غزه را مورد بررسی قرار دادیم. بیمارستان اندونزی تخلیه شده و اقدامات لازم برای بازسازی آن و آغاز مجدد روند پذیرش بیمار در حال انجام است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تدروس آدهانوم گبریسوس تأکید کرد روند یافتن اجساد در بیمارستان الشفا در غزه همچنان ادامه دارد.

هم اکنون ۱۲ بیمارستان در نوار غزه به طور محدود مشغول فعالیت هستند که ۶ مورد از آنها در بخش شمالی و ۶ مورد دیگر در منطقه جنوبی است. علاوه بر آنکه ۳ بیمارستان صحرایی نیز به صورت محدود در حال خدمت رسانی هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه