Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@19:22:09 GMT

پالایشگاههای چین نفت ارزان اروپا را می خرند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۹۳۶

 به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، خریداران چینی که همواره به دنبال نفت ارزان هستند، به سرعت درجات نفت خام ناشناخته و بسیار ارزان اروپا را خریداری کرده اند. تاثیر تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا تقاضا در این منطقه را پایین آورده است.

 به گفته تاجران چینی، خرید درجات مرتبط با نفت برنت شامل نفت دریای شمال ،نفت روسیه و همچنین نفت دریای خزر در آوریل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک تاجر نفتی از منطقه مدیترانه گفت:« اگر خریداری در حال حاضر در اروپا وجود داشته باشد، حتماً چینی است».

 درجات نفت دریای شمال که خریداری شده اند عبارتند از بالدر،فلوتا و چستنات در حالی که نفت خام لیزای گویان برای اولین بار به چین فروخته شده است. درجات نفت بالدر و چستنات معمولاً در سبد نفتی قرار ندارند.

 یکی از این تاجران نفتی می گوید:«  ما این درجات نفت را برای اولین بار است که می بینیم. این درجات تقاضایی در بازارهای داخلی خود ندارند و باید خارج از منطقه خودشان فروخته شوند».

بالدر و لیزا 7.30 تا 7.50 دلار ارزان تر از نفت برنت برای ارسال در ماه جولای فروخته شدند و نفت خام فلوتا 7 دلار ارزان تر از برنت برای تحویل در اواخر ژوئن معامله شد.

 به گفته تاجران آسیایی این نفت ها واقعاً ارزان قیمت هستند و ارزش خریدن دارند.

این درجات کم سولفور نفت برای جایگزینی نفت های معروفی مانند اسپوی روسیه و لولای برزیل که هنوز با قیمت بالا در بازار چین ارائه می شوند، بسیار مناسب هستند.

 پالایشگاه های مستقل در چین روی هم رفته یک پنجم واردات نفت خام این کشور را تشکیل می دهند و خرید نفت آنها سهمیه بندی میشود.

 پالایشگاه های چین افزایش خرید نفت سی پی سی قزاقستان را پس از کاهش قیمت آن تا پایین‌ترین حد افزایش داده‌اند. نفت خام قزاقستان هفته گذشته فقط 5 دلار در هر بشکه معامله می شد. چین 5 میلیون تن از این نفت را خریداری کرد درحالی که معمولاً کمتر از 0.5 میلیون تن از هر درجه نفتی را در هر ماه خریداری می کند.

 پالایشگاه های دولتی و مستقل چین خرید نفت اورال روسیه را در آوریل تا بیش از دو میلیون بشکه در روز بالا بردند که یک رکورد در خرید ماهانه این نفت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در ایام نوروز به ارزش ۹.۳ میلیارد ریال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، احمد آریافر امروز در ستاد اجرای خدمات سفر استان خراسان جنوبی با اشاره به انجام بیش از دو هزار بازدید در ایام نوروز اظهار داشت: 180 پرونده با ارزش 9.3  میلیارد ریال در این بازدیدها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 300 تن آرد نیز بین سیاه چادرهای نوروزی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع شد، افزود: در نظارت و پایش انبارها، یک انبار با 12 تن آرد و هشت تن روغن کشف شد که متعلق به یکی از واحدهای صنفی بود که موجودی انبار خود را در سامانه ثبت نکرده بود که در حال بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مردم در حال حاضر بیشتر دنبال کیفیت هستند و با وجود پیش‌بینی سازمان جهاد سازندگی استان، کمبود شدید میوه تنظیم بازار داریم و 200 تن میوه خریداری شده برای نوروز کم بوده است.

آریافر تصریح کرد: میوه‌های خریداری شده، سوت بندی شدند و به دلیل وجود تقاضا در بازار از چهارم فروردین میوه تنظیم در بیرجند نبود.

وی از نبود ذخیره سازی گوشت قرمز در کشور برای نوروز خبرداد و افزود: سهمیه 20 تنی گوشت قرمز  تهیه شده هم برای استفاده در شب‌های قدر در اختیار هئیت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران