Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:43:59 GMT

نجات صنعت نساجی با صادرات لباس بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۱۸۹

بهرام شهریاری با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا عملا بازار شب عید تولیدکنندگان پوشاک از بین رفت، اظهار داشت: در اواسط اسفندماه موضوع کمبود البسه بیمارستانی و ماسک مطرح شد که در آن مقطع با برگزاری جلسات مختلفی با معاونت صنایع و مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت توافقات لازم با تولیدکنندگان پوشاک جهت تولید البسه بیمارستانی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه البته پیش از برگزاری این جلسات تولیدکنندگان خود با برپایی یک ستاد برای تولید گان و ماسک اقدام کرده بودند افزود: با توافقات به عمل آمده با وزارت بهداشت حدود 30 برند تولیدکننده پوشاک به حوزه تولید البسه بیمارستانی ورود پیدا کرده و بدون وقفه تا 13 فروردین ماه اقدام به تولید حدود 50 هزار البسه بیمارستانی کردند.

نائب رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی ایران با اعلام اینکه علاوه بر ارائه سفارشات وزارت بهداشت مقداری از تولیدات البسه بیمارستانی توسط تولیدکنندگان به صورت رایگان توزیع شد گفت: بعد از تعطیلات عید تعدادی از تولیدکنندگان به صورت انفرادی با وزارت بهداشت جهت تولید البسه بیمارستانی قرارداد منعقد کردند و در حال حاضر به نظر می رسد نیاز کشور درحال تکمیل شدن است و باید به فکر صادرات انها باشیم. 

شهریاری اضافه کرد: صنعت نساجی از اسفندماه سال گذشته با مشکلات متعددی روبه رو بوده است که منجر به توقف تولید فروش و هرگونه سرمایه گذاری بوده است لذا برای جلوگیری از تعطیلی این صنعت باید فکر اساسی صورت گیرد. 

به اعتقاد نائب رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی ایران، در شرایط فعلی که تولید کنندگان پوشاک صفر تا 100 درصد البسه بیمارستانی را داخلی سازی کرده و توانمندی بسیار بالایی دارند باید به آنها کمک کرد تا فضا برای صادرات این کالا  در اسرع وقت  فراهم شود. در همین رابطه در صددیم با توجه به نیازمندی سایر کشورها به البسه بیمارستانی با ارسال نامه ای به  وزارت صنعت ، وزارت بهداشت و حتی معاون اول رئیس جمهور درخواست کنیم تا در سریعاً سازوکار صادرات البسه بیمارستانی فراهم شود تا در چارچوب این موضوع بخشی از صنعت نساجی بتواند مجدداً فعال شده و مانع تعطیلی این صنعت استراتژیک شویم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماسک البسه بیمارستانی نساجی صنعت نساجی تولید ماسک تولید لباس بیمارستانی البسه بیمارستانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در آستانه هفته سلامت و با توجه به شعار هفته سلامت ۱۴۰۳  با عنوان سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت ۳۴۰ نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه آزادی آموزش‌های کمک‌های اولیه نجات را فرا گرفتند.

سیدحمید حسینی افزود: در این دوره که به همت واحد آموزش همگانی اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور صورت گرفت، مبحث آشنایی با اورژانس و نحوه درخواست کمک از اورژانس آموزش داده شد.

وی گفت: دوره آموزشی احیای قلبی ریوی و رفع انسداد راه هوایی نیز برای ۶۰ نفر از اولیا و ۱۵ نفر از آموزگاران دبستان پسرانه منتظریان نیشابور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد