Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@12:04:18 GMT

انهدام دو پهپاد ترکیه‌ای در لیبی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۱۹۵

انهدام دو پهپاد ترکیه‌ای در لیبی

ارتش شبه نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر از انهدام دو پهپاد ترکیه خبر داد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، شبه نظامیان شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر چهارشنبه شب دو فروند پهپاد ترکیه را در شمال غرب لیبی و شرق طرابلس سرنگون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، دفتر سخنگوی نظامی ارتش حفتر در بیانیه‌ای گفت که پدافند هوایی «ارتش ملی لیبی» توانست یکی از پهپادهای ترکیه را بر فراز پایگاه هوایی «عقبه بن نافع» در شمال غرب لیبی و پهپاد دیگر را بر فراز محور «عین زاره» در شرق طرابلس منهدم کند.

در  این بیانیه آمده که پهپاد ترکیه‌ای تلاش کرد تا یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش حفتر در شمال غرب لیبی را هدف قرار دهد که به دست  نیروهای پدافندی سرنگون شد.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی است، کنترل غرب لیبی و پایتخت را در دست دارد و تحت حمایت سیاسی  و نظامی کشورهایی چون ترکیه با حملات ارتش حفتر مقابله می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

 

R1283/P1283/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار لیبی ترکیه اخبار لیبی پهپاد ترکیه غرب لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در شبانه روز گذشته، بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6079106

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد در مرز اردن شد
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی
  • سی‌ان‌ان: این بزرگترین حمله پهپادی تاریخ دنیاست/ شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل چه ویژگی هایی دارد؟
  • سی‌ان‌ان: این بزرگترین حمله پهپادی تاریخ دنیاست | شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل چه ویژگی هایی دارد؟
  • شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید (+فیلم و عکس)
  • شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق