Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری سابق آمریکا در پیامی توییتری نوشت: قوانین فاصله گذاری اجتماعی توانسته منحنی مبتلایان به ویروس کرونا را به سمت نزولی کاهش دهد و برخی از فشارها را بر متخصصان پزشکی قهرمان ما تسکین دهد، اما برای کنارگذاشتن سیاست‌های فعلی، داشتن سیستم قوی آزمایش و مانیتورینگ نیازمند است، چیزی که هم اکنون در برخی از جاه‌های کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ایالات متحده را در صدر کشورهای مبتلا قرار داده و این روند، سبب سیل انتقادها به عملکرد دونالد ترامپ و دولتش در مواجه با این همه‌گیری شده است. ترامپ نیز در پاسخ مقصر وضعیت به بار آمده در آمریکا را متوجه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین و دولت‌های قبلی دانست.  

ترامپ در تاریخ نهم فروردین در نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد، دولتش در مواجه با این اپیدمی، یک نظام درهم شکسته بهداشتی درمانی را در اختیار گرفته بود.  

او گفت: زمانی که با این شرایط مواجه شدیم من یک «جعبه خالی» داشتم که در آن هیچ آزمایشی (برای کرونا) وجود نداشت، با یک نظام ذخایر درمانی درهم شکسته و در کل با یک نظام بهداشتی از هم پاشیده روبرو بودم که مقصر آن فقط باراک اوباما نیست بلکه دولت‌های پیش از او هم بودند.  

لیزا موناکو دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم باراک اوباما در واکنش به این اظهارت به سی ان ان گفت: چنین چیزی درست نیست زیرا بروز چنین همه‌گیری در ماه‌های دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) به دونالد ترامپ تذکر داده شده بود.  

موناکو افزود: در زمان اوباما تهمیداتی برای مقابله با شیوع یک همه گیری در آمریکا اندیشیده شده بود و زمان بر سرکار آمدن دولت ترامپ این موارد به تیم او توضیح داده شد.  

دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم دولت اوباما ادامه داد: شیوع ویروس در آمریکا جزو اسناد محرمانه نبوده و از سال‌ها پیش جامعه اطلاعاتی، شیوع یک همه گیری را در فهرست تهدیدهایی که آمریکا با آن مواجه است، لحاظ کرده بودند.  

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۴۱۸ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده که ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر نیز جان باخته‌اند.  
 

برچسب‌ها ویروس کرونا باراک اوباما دونالد ترامپ پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا باراک اوباما دونالد ترامپ ویروس کرونا باراک اوباما دونالد ترامپ باراک اوباما ویروس کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید