Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت دانشگاه منموث گزارش داد، نتایج این نظر سنجی که چهارشنبه شب منتشر شد نشان می‌دهد، ۵۴‌درصد از شهروندان آمریکا بر این باورند که حکومت فدرال ایالات متحده اقدامات کافی برای مهار و کنترل ویروس کرونا انجام نداده است.  

در نظر سنجی صورت گرفته دانشگاه منموث در ماه مارس (اسفند- فروردین) ۴۵‌درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا برای مهار کرونا را ناکافی می‌دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا برای مهار و کنترل ویروس کرونا را کافی می‌دانستند از ۴۷ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است.  

در نتایج نظر سنجی دانشگاه منموث آمده است که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند اقدامات دولت‌های ایالتی برای کند کردن گسترش ویروس کرونا مناسب بوده است، در حالی که ۳۰ درصد می‌گویند دولت‌های ایالتی به‌اندازه کافی در این زمینه اقدام نکرده‌اند.  

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دکتر "آنتونی فائوچی" مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا معتبرترین مقام برای ارائه اطلاعات در باره بیماری ویروس کرونا است.  

بر اساس این گزارش در خصوص ارائه اطلاعات موثق نسبت به ویروس کرونا، ۲۳ درصد "اندرو کومومو" فرماندار نیویورک را معتبر دانسته، ۲۰ درصد ترامپ و ۳۵ درصد نیز فائوچی را معتبرترین مقام معرفی کردند.  

به دنبال شیوع ویروس کرونا در امریکا تا کنون ۴۱۸ هزار ۴۵۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر بهبود یافته‌اند.  

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر»  (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.  
 

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا اقدامات دولت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند