Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:20:04 GMT

چین ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۳۴۳

چین ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد

به گزارش ایرنا کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده است.

بر اساس آمار این کمیسیون، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۷ فرد مشکوک به کرونا و ۵۶ مبتلای ناقل خاموش یا به اصطلاح مبتلای بدون علامت کرونا، شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بهداشت ملی چین همچنین اعلام کردند شمار کل مبتلایان در این کشور تا کنون به ۸۱ هزار و ۸۶۵ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۳۵ تن رسیده است در حالی که آمار ناقلان خاموش یا بدون علامت از هزار و ۱۰۰ تن گذشته است.

بر اساس این گزارش همچنین در شبانه روز گذشته ۹۱ بیمار نیز از مراکز درمانی و بیمارستان ها مرخص شده و شمار افراد بهبود یافته به ۷۷ هزار و ۳۷۰ تن افزایش یافته است.

اما در استان «خیلونگ جیان» جایی که در یکی از شهرهای کوچک آن روز گذشته محدودیت های رفت و آمد اعمال شد در شبانه روز گذشته ۴۰ مورد مبتلای به کرونا شناسایی شدند که همگی آنها چینی هایی بودند که از روسیه به این کشور برگشته بودند.

این استان همچنین گزارش کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ ناقل خاموش که آنها هم از روسیه به چین برگشته اند را شناسایی کرده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر، در سراسر جهان به یک میلیون و ۵۱۸ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن گزارش شده است در حالی که ۳۳۰ هزار و ۵۸۰ نفر هم بهبود یافته‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین ویروس کرونا روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۸ هزار و ۴۳ نفر رسید
  • شمار شهدای جنگ غزه به 33هزار و 843 شهید رسید