Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفته «آثار افزایش تردد در سطح معابر امروز دیده نمی‌شود و یک الی دو هفته دیگر آثار این ترددها مشاهده خواهد شد، مردم بدانند، چیزی از خطرناکی کرونا کاسته نشده، در عین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از وضعیت حمل و نقل مسافربری عمومی در روز 19 فروردین برای ما ارسال کرده و از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، علیرضا زالی روز سه‌شنبه (19 فروردین) در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد فرماندهی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران افزود: امروز با کرونا به عنوان یک اپیدمی فریبنده مواجه هستیم و بزرگ‌ترین خطر راهبردی که ممکن است، توسط مسئولان و یا مردم به وجود آید، حضور در بیرون از منازل است.

وی همچنین  20 فروردین در  گفت و گو با خبرنگار «مهر» وضعیت کرونا را در مرحله «پاندمی» دانست و افزود: در حال حاضر کرونا از همه گیری در یک قاره فراتر رفته و همه جهان را به خود درگیر کرده است و اینکه وضعیت کرونا را در استان تهران پاندمی اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم، این وضعیت از اپیدمی عبور کرده است، یعنی احتمال آنکه بیماری در سطح استان فراتر رود و گستردگی و شیوع بیشتری یابد، بسیار زیاد است و در این مرحله باید بیش از پیش هوشیار و آماده باشیم.

علیرضا زالی در ادامه ضمن انتقاد از بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و تردد پرشمار در سطح شهر گفت: تبعات منفی این ترددها که از شنبه هفته جاری شاهد آن بودیم، اواسط هفته آینده مشخص می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم، در هفته آینده با افزایش قابل توجه مبتلایان و بر اساس آن مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه باشیم.

افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های تهران

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در روزهای اخیر ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش مراجعین بیمارستانی در تهران را شاهد بودیم، که این امر ما را بیش از پیش نگران می‌کند.

زالی خواستار افزایش مداخلات شهری و اندیشیدن تمهیدات سختگیرانه تر شد و گفت: اگر می‌خواهیم، کرونا را مهار کنیم، باید به نکاتی که توسط جامعه پزشکی مطرح می‌شود، بیشتر اهمیت دهیم، معتقدم راهبرد قرنطینه سازی راهبرد مثبت‌تر و موفقیت تری است، که باید اجرا شود، نباید با شتاب زدگی جامعه را در معرض این ویروس قرار بدهیم.

وی گفت: از اول هفته تاکنون نزدیک به دو هزار بیمار کرونا مثبت در بخش‌های عادی بیمارستانی استان تهران و ۴۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و این امر نشان می‌دهد، که باید بیش از پیش هوشیار باشیم و کرونا را جدی بگیریم، باید بدانیم، که اکنون کرونا در تمام سطح تهران پخش شده و هیچ نقطه پاکی نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ازدحام جمعیت کرونا در تهران ناقل کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد