Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@13:32:13 GMT

گرگ‌ها در زنجان ۶۰ راس گوسفند را دریدند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۳۹۱

صراط:

اسماعیل قلی‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: حمله گرگ به محل نگهداری در یکی از روستاهای زنجان تلفات بر جا گذاشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه گرگ‌ها با ورود به محل نگهداری گوسفندان در روستای سلمان‌لو شهرستان زنجان تعداد ۶۰ راس گوسفند را تلف کردند، افزود: براساس نظر کارشناسان میزان خسارات حمله این گرگ‌ها به گوسفندان در مجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنا برگفته شخص خسارت دیده تعداد سه قلاده گرگ با ورود از محل نصب پنجره طویله که فاقد هرگونه حفاظ است، نسبت به تلف کردن آنها اقدام می‌کنند، ادامه داد: این حیوانات لاشه بخشی از دو گوسفند را می‌خورند.

قلی‌زاده با بیان اینکه این حادثه در روستای «سلمانلو » بخش مرکزی زنجان گفت: محل نگهداری گوسفندان در انتهای روستا بوده و متاسفانه نکات امنیتی رعایت نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به نقش رعایت نکات ایمنی و حفاظتی توسط دامداران در کاهش آمار تلفات عنوان کرد: با دقت در این زمینه می‌توان مانع ورود حیوانات وحشی و ورود آسیب به دام‌ها شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: استان زنجان حمله گرگ صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری