Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@20:32:24 GMT

توقف خارش بدن با تنظیم یک پروتئین

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۴۲۷

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که می‌توان با کنترل فعالیت یک پروتئین، به خارش بدن پایان داد. ناطقان: به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پروتئینی که بیان آن در پوست به صورت متداول رخ می‌دهد، ارتباط مستقیمی با فعال شدن نورون‌های مربوط به خارش در پوست دارد.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی"(NC State) صورت گرفته، نشان می‌دهد که توقف گیرنده‌های این پروتئین موسوم به "پریوستین"(Periostin) روی نورون‌های مربوط به خارش، می‌تواند خارش یا اگزما را در موش‌های آزمایشگاهی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احساس خارش، از نورون‌های پوست و به واسطه خوشه‌ای از نورون‌ها موسوم به "گانگلیون ریشه پشتی"(DRG) منتقل می‌شود که خوشه‌هایی از سلول‌های حسی هستند و در ریشه عصب‌های نخاعی واقع شده‌اند.

"سانتوش میشرا"(Santosh Mishra)، استادیار علوم اعصاب دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما دریافتیم که پریوستین، پروتئینی که به عنوان بخشی از واکنش آلرژیک تولید می‌شود، می‌تواند مستقیما با نورون‌های حسی پوست تعامل داشته باشد و نسبت به خارش واکنش نشان دهد. ما همچنین توانستیم گیرنده عصبی را که در اتصال اولیه پریوستین و خارش نقش دارد، شناسایی کنیم.

پژوهشگران در بررسی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند که قرار گرفتن در معرض موارد حساسی‌زا مانند غبار، تولید پریوستین را در پوست افزایش می‌دهد و خارش را تشدید می‌کند اما هنگامی که پژوهشگران، پروتئین گیرنده را غیرفعال کردند، خارش به صورت قابل توجهی کاهش یافت.

میشرا افزود: پریوستین و گیرنده آن، پوست را مستقیما به سیستم عصبی مرکزی منتقل می‌کنند. ما نخستین اتصال را در مسیر خارش مربوط به اگزما شناسایی کرده‌ایم و اگر بتوانیم این اتصال را بشکنیم، می‌توانیم خارش را نیز برطرف کنیم.

این پژوهش، در مجله "Cell Reports" به چاپ رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: توقف خارش ، بدن ، پروتئین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بدن پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حمیدرضا نظام خواه گفت : اتصال این دو شهر از طریق جاده گردشگری به ارتقاء شاخص های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، اداری، توریستی و گردشگری منطقه کمک می کند.

وی افزود: محور گلمکان به گلبهار هشت کیلومتر طول دارد که چهار کیلومتر آن در تعهد شهرداری گلمکان زیرسازی و آسفالت شده و بقیه در تعهد دولت نیازمند توجه ویژه است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلمکان گفت: با اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار عملا این شهر از بن بست خارج می شود.

نظام خواه اظهار کرد: نیاز های عمران شهری گلمکان در دیدار مسئولان بخش با معاونان وزیر راه و شهرسازی، صمت، معاون حقوقی رئیس

جمهور و سازمان شهرداری ها ارائه شده و دستور تامین قیر و تکمیل جاده اخذ شده است. 

گلمکان در ۴۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید