Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:56:33 GMT

مشاهده دو نوع جدید آنفلوانزا در چین

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۴۴۶

مشاهده دو نوع جدید آنفلوانزا در چین

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که در کتابخانه آنلاین Wiley منتشر شده است، محققان دو نوع جدید آنفلوانزای پرندگان را کشف کرده اند، این عفونت در چین گسترش پیدا می کند و به طور بالقوه می تواند برای انسان خطرناک باشد.

کارشناسان نظارت گسترده ای از زیر گروه H16N3 آنفولانزای مرغی را در مجامع بزرگ پرندگان وحشی در چین از سال 2017 تا 2019 انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه بررسی ها، دو نوع ویروس شناسایی شد که می تواند به گیرنده های زیرگروه های انسانی و مرغی متصل شود. دانشمندان معتقدند جهش های جدید ویروس H16N3 می تواند برای انسان خطرناک باشد و منجر به همه گیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک نمونه های ویروس با خصوصیات مرتب سازی بین گونه ای نشان داد که میکروارگانیسم ها به خط اوراسیا تعلق دارند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لازم است کنترل ظهور و گسترش زیرگروه آنفلوانزای مرغی H16N3 را کنترل کرد.

طبق شواهد علمی، اولین ویروس مستند آنفلوانزای مرغی زیرگروه H16N3 در سال 1975 کشف شد، مواردی از شناسایی عفونت در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، خصوصیات بیولوژیکی ویروس و تهدید واقعی آن برای انسان ناشناخته مانده است.

در اواسط ماه فوریه، شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین مشاهده شد. محل کشف این ویروس در مزرعه ای در شهر نانچونگ بود که در آن 49497 پرنده خانگی نگهداری می شد، که از این تعداد 1840 مرغ آلوده و جان خود را از دست دادند. به عنوان اقدامی برای جلوگیری از شیوع این بیماری، مقامات محلی بیش از 2.26 هزار مرغ را نابود کردند.

شیوع COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کروناویروس برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شد. تعداد کل آلودگی های SARS-CoV-2 در جهان از 1.4 میلیون نفر فراتر رفته، بیش از 300 هزار مورد درمان شدند، 82 هزار نفر فوت کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنفلوانزا آنفلوانزای پرندگان ویروس کرونا ویروس جدید ویروس هانتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • هشدار دانشمندان: همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود