Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت:از هفته آینده بالغ بر۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال می‌شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت افتخاری اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی مبنی بر آغاز برخی فعالیت‌های کم‌خطر در حوزه مشاغل از هفته آینده و پیش‌بینی افزایش سفرهای روزانه شهروندان، تغییراتی در میزان سرویس‌دهی اتوبوسرانی نیز اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی با کمتر از ۲۵ تا ۳۰ هزار مسافر در روز فعال است، افزود: بر اساس راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا و دستورالعمل فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و الزاماتی که برای سلامت محیط کار در اتوبوس‌های درون شهری توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده، تعداد خطوط و ناوگان فعال اتوبوسرانی از هفته آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد استانی کرونا این اختیار به شرکت واحد اتوبوسرانی داده شده که به تناسب افزایش تعداد مسافران و به منظور رعایت الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد ناوگان افزایش یابد، از این رو هفته آینده تعداد خطوط فعال اتوبوس از ۲۷ خط به ۳۸ خط افزایش یافته و اطلاع‌رسانی خطوط فعال نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای زمان سرویس‌دهی اتوبوسرانی با توجه به اینکه بعد از ساعت ۱۸ برخی خطوط بدون مسافر است، مقرر شد حداقل زمان سرویس‌دهی تا ساعت ۱۹ و حداکثر آن تا ساعت ۲۱  در ۳۸ خط فعال باشد.

افتخاری با بیان اینکه از هفته آینده بالغ بر ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال می‌شود، تصریح کرد: بر اساس میزان تقاضا افزایش ناوگان انجام می‌شود زیرا آمار دقیقی از صنوف و مشاغلی که فعالیت خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند و تعداد سفرهای شهری ناشی از فعالیت آنها از سوی مرجع مشخصی اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از حمل ونقل همگانی دستورالعملی توسط معاونت بهداشت ابلاغ شده که برخی وظایف بر عهده شرکت‌های بهره‌بردار و برخی دیگر بر عهده مسافران است که به صورت مبسوط در فضای مجازی منتشر و در قالب بروشور در ورودی اتوبوس‌ها نصب خواهد شد. در حال حاضر پروتکل‌های ابلاغی بر اساس چند محور اصلی برای اتوبوسرانی و مسافران تهیه و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به محورهای اصلی پروتکل‌های ابلاغی برای مسافران، اظهار کرد: بر این اساس انجام ضدعفونی دست مسافران هنگام ورود و خروج از اتوبوس الزامی است، در حال حاضر انجام این مورد باید توسط شهروندان انجام گرفته ولی به محض تامین مواد لازم و نیروهای مورد نیاز به صورت کاملا منظم و پیوسته در کلیه ناوگان اجرایی خواهدشد؛ از این رو در ستاد استانی کرونا مقرر شد به جهت سازماندهی قوی و لازم الاجرای این مهم از ظرفیت نیروهای نظامی، انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج استفاده شود.

افتخاری افزود: محور اصلی دیگر استفاده از ماسک توسط مسافران است که در روزهای آینده تبدیل به امری اجباری خواهد شد به طوری که از سوارکردن مسافران بدون ماسک معذور خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اتوبوسرانی کرونا اتوبوسرانی اصفهان هفته آینده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۹۰۰ علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری داریم که از این تعداد ۵۰ نفر فعال هستند.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: کرمان با دارا بودن ۱۰ اثر جهانی و آب و هوای مختلف و فضاهای زیبا و تفریحی و ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی که بخشی از آنها نیز مغفول مانده است، هرساله در تعطیلات نوروزی مقصد گردشگران خواهد بود.

وی بر لزوم معرفی مراکز و مجموعه‌های گردشگری در استان تأکید کرد و با اشاره به فعالیت مرکز راهنمایان گردشگری برای نوروز ۱۴۰۳، افزود: مرکز راهنمایان گردشگری می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان کرمان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه مهم‌ترین بخش حوزه گردشگری به فعالیت و حضور راهنمایان گردشگری برمی‌گردد، تصریح کرد: این مرکز به منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی از اسفند ۱۴۰۲ در شهر کرمان راه‌اندازی شده است و به زودی در محل دائمی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با گسترش فعالیت راهنمایان گردشگری زیرساخت‌های مربوطه نیز فراهم خواهد شد، گفت: اولویت اول مرکز راهنمایان گردشگری معرفی مراکز و مجموعه‌های دیدنی به مردم کرمان و پس از آن مردم استان‌های هم‌جوار و مسافران خارجی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۹۰۰ علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری داریم که از این تعداد یک سوم به صورت متفرقه فعالیت می‌کنند اما ۵۰ نفر فعال هستند.

کد خبر 739389

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • جابه جایی بیش از ۸۱ هزار مسافر توسط ناوگان مسافری استان مرکزی
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان
  • ۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند