Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش " خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد " ،"حسن نگین تاجی" از شدت برخورد با متجاوزان به بیت المال در عرصه های ملی و منابع طبیعی و جنگلی استان گفت و افزود: هرگونه تجاوز به اراضی ملی و انفال، قطع درختان، بوته کنی، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی جرم بوده و با آن به شدت برخورد می‌شود.  رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: به کلیه رؤسای محترم حوزه های قضایی و دادستان های محترم اعلام گردیده که در راستای دستورالعمل‌های شورای حفظ حقوق بیت المال با هرگونه تعدی به انفال برخورد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: به کلیه رؤسای محترم حوزه های قضایی و دادستان های محترم اعلام گردیده که در راستای دستورالعمل‌های شورای حفظ حقوق بیت المال با هرگونه تعدی به انفال برخورد گردد.

"نگین تاجی " بیان داشت: به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز دستور داده شده در چهارچوب مقررات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نسبت به هرگونه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از دست اندازی به انفال و وقوع اقدامات مجرمانه از بین بردن جنگلها و مراتع برنامه ریزی و اقدام نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال تصریح کرد: طی دو ماه اخیر موارد متعددی از دست اندازی به اراضی ملی، قطع اشجار،بوته کنی، از بین بردن مراتع و تخریب اراضی گزارش گردیده، که توسط دادستان های حوزه های قضایی برای مجرمین پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

دکتر حسن نگین تاجی به دست اندازی هایی که توسط سودجویان، به اراضی ملی در شهرستان مرکز استان شده اشاره نمود و گفت: به دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام گردیده که بدون هیچ گونه ملاحظه ای با این اقدامات برخورد گردد.

وی افزود: تاکنون نیز پرونده‌های متعددی برای مجرمین تشکیل و در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.

مقام ارشد قضایی استان از راه اندازی سامانه پیامکی به منظور ارتباط بهتر و راحت تر مردم با دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و جنگل خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان علاوه بر سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir، سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۱۲۹ را در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان راه اندازی نموده است.

دکتر نگین تاجی در ادامه ضمن دعوت مردم در همکاری با دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی ،منابع طبیعی ،محیط زیست و جنگل ها و رودخانه های استان و هرجایی که در حکم انفال است ،گفت: عموم مردم شریف استان می توانند از طریق تلفن همراه اقدامات مجرمانه افراد متعرض به موارد ذکر شده را در سراسر استان به این سامانه ارسال نمایند.

وی بیان داشت: سیاست ما در دادگستری استان این است که مردم عزیز، در استان، دیدبانان قضایی ما هستند و می توانند در هر جای استان کهگیلویه و بویراحمد و در هر زمان هرگونه جرم را از طریق این سامانه به دادگستری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت از وقوع جرم پیشگیری یا با مجرمین برخورد قضایی گردد.

46

کد خبر 1374621

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد دادگستری استان وقوع جرم اراضی ملی نگین تاجی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه

عبدالجبار اودک گفت: با هوشیاری و تلاش یگان حفاظت از اراضی این اداره و اداره کل راه و شهرسازی استان زمین های مذکور در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی از سوی متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با قدردانی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و معتمدین گفت: در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی دولتی، یگان حفاظت از اراضی این اداره همسو با سیاست های اداره کل راه و شهرسازی استان با بهره گیری از اصل اساسی پیشگیری، حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز از اراضی ملی بازدید نموده و در صورت بروز هرگونه مورد تصرف به فوریت اقدام به رفع آن می‌نماید.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان میرجاوه تاکید کرد: همچنین یگان حفاظت این اداره با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی‌ دولتی استان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • مبارزه با زمین خواران در دستور کار دادگستری کردستان
  • تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت