Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  در حال حاضر هیچ بخشنامه ای  مبنی بر تعطیلی مطب پزشکان ابلاغ نشده است.  در ایام تعطیل نوروز شاید برخی مطب پزشکان تعطیل بود اما برخی پزشکان خدمات  بهداشتی  و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:  معاونت درمان وزارت بهداشت  بخشنامه‌ای درخصوص نحوه ارائه خدمات در مطب پزشکان در روزهای شیوع کرونا ویروس ارائه داده است و این کار با همکاری سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جهانگیری تاکید کرد:  در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی و مراجعه کنندگان مبتلا به عارضه‌های مزمن برخی از مطب ها دایر و خدمات خوبی به مردم ارائه کرده‌اند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه خدمات به دو صورت سرپایی و بستری به بیماران ارائه می شود، ادامه داد: دستورالعملی در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان طراحی شده تا از انتشار ویروس تا حد امکان جلوگیری شود. ارائه خدمات به دو بخش حضوری و مجازی تقسیم بندی می شود و معاونت درمان وزارت بهداشت تمام دستورالعمل های اجرایی را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

او  افزود: ارائه خدمات ضروری در مطب ها انجام می شود. انجام کارهای غیر ضروری در مطب منع شده و این نوع خدمات به زمان دیگری موکول شده است.

جهانگیری ادامه داد: ارائه خدمات به بیماران مزمن مانند مبتلایان به عارضه های قلبی بدون هیچ وقفه ای انجام می شود؛ زیرا عدم پیگیری های پزشکی مشکلات زیادی را برای این بیماران ایجاد می کند.

او گفت: خدمات اورژانسی دندان پزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درمانگاه ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: مفید بودن تریاک برای درمان کرونا صحت ندارد

 جهانگیری افزود: مطب پزشکان خانواده و عمومی در شهرستان ها فعالیت چشمگیری در زمینه مبارزه با بیماری کرونا داشته است. پروتکل های بهداشتی از پیش ابلاغ شده  و توصیه ها مبنی بر فعالیت مطب ها برای انجام اقدامات ضروری بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس انجام می شود ارائه خدمات مطب پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پزشکی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: پیرو جلسه‌ای مشترک با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیریت بیمارستان سلامت، مسؤولان بهزیستی خوزستان و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، مقرر شده که به منظور بهینه‌سازی بسترهای ارائه خدمات تخصصی به بیماران اعصاب و روان، ترخیص بیماران مزمن بستری و انتقال به مراکز بهزیستی استان در دستور کار مدیریت اجرایی بیمارستان سلامت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید میدانی سرپرست دایره سرپرستی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از بیمارستان سلامت، فاز دوم انتقال بیماران مزمن پس از تکمیل پرونده آنها به مراکز نگهداری بهزیستی استان شروع شده و این فرآیند تا آخرین بیمار مزمن ادامه خواهد یافت.

رئیس بیمارستان سلامت اهواز گفت: این اقدام مشترک در راستای فعال کردن و استفاده بهینه از ظرفیت تخت‌های اعصاب و روان بیمارستانی و ارائه خدمات درمانی تخصصی به سایر بیماران حاد درگیر با بیماری‌های اعصاب و روان است.

به گزارش مهر، بیمارستان سلامت اهواز به عنوان یکی از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با برخورداری از ۲۰۰ تخت در حال ارائه خدمات تخصصی به بیماران اعصاب و روان استان است.

کد خبر 6056627

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در تعطیلات نوروزی
  • فعالیت نوروزی مراکز درمانی و جامع سلامت در خوزستان
  • ممنوعیت تعطیلی بخش‌های پزشکی در بیمارستان‌ها
  • پزشکان گلستانی و گره گشایی از کار بیماران نیازمند + فیلم
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • پزشکان گلستانی و گره گشایی از کار بیماران نیازمند
  • بیمارستان سیار: انقلابی در دسترسی به خدمات درمانی
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۷۰۰ نفر در اردوی جهادی طرح سنجش سلامت مهرورزی
  • اعتصاب پزشکان در کره جنوبی وارد چهارمین هفته شد
  • آمادگی پزشکی قانونی کرمانشاه برای ارائه خدمات در ایام نوروزی