Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حیدر علی عابدی اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا گفته شد که روش انتقال این  ویروس از طریق آلوده شدن مخاط بینی، چشم و دهان است اما ظواهر امر نشان می دهد روش انتقال سهل‌تر از اینهاست یعنی استفاده از ماسک های معمولی و ضدعفونی کردن به تنهایی کارساز نبوده است.

وی افزود: در این شرایط روشی که در دنیا برای کنترل و ویروس کرونا موفقیت آمیز بود و در کره‌جنوبی و آلمان هم تکرار شد، تشدید تشخیص به موقع افراد مبتلا به این ویروس است، کاری که از طریق قرنطینه میسر خواهد شد اگر بخواهیم از لفظ قرنطینه هم استفاده نکنیم باید همان فاصله گذاری اجتماعی را با محدودیت بیشتری اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله گذاری ایجاد شده در کشورمان قابل قبول نیست چون نباید مردم از خانه ها بیرون آمده و به دنبال آن عوارضی را برای جامعه ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: بهترین روش آن است که کشور وارد فاز برنامه‌ریزی شده و آن را به مردم اعلام کند. مثلاً بگویند قرار است ۱۵ روز یا یک ماه یا یک ماه و نیم فاصله گذاری اجتماعی با محدودیت‌هایی اجرا شود و در این مدت تنها مشاغل مرتبط با تامین مایحتاج مردم آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده حق تردد دارند. اگر نمی توانند چنین کاری را انجام دهند پیشنهاد ما قرنطینه متناوب است یعنی ۱۵ روز قرنطینه کامل و بعد یک تا دو هفته فاصله‌گذاری اجتماعی و دوباره قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی؛ با این کارزمان برای خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و کاهش فشار داریم تا دارو و واکسن مناسبی کشف شود. در غیر این صورت با این برنامه ریزی ها این داستان تمام نمی شود.

عابدی در پایان تاکید کرد: لغو هرگونه محدودیتی فشار بر بیمارستان و تلفات را زیاد می کند لذا بازگشت همه چیز به روال عادی به خصوص بازگشت کارکنان ادارات کاری اشتباه است. باید از افزایش ترددها جلوگیری کرد.

مسئولان با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کنند

همچنین یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور گفت: مسئولان باید با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کرده و برای حوزه معیشت و اقتصاد کشور نیز برنامه داشته باشند.

عباسعلی پوربافرانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان یکسری پروتکل‌هایی دارند که اگر اجرا نشود تبعاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «باید تمامی ابعاد کرونا را مورد توجه قرار داد»، گفت: موضوع کرونا شامل بخش سلامت و بخش های متعدد دیگری به خصوص در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود که باید برای همه آن ها تدبیر وجود داشته باشد نه اینکه رها شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به تمام زحمات کشیده شده برای کنترل کرونا، باید شروع مجدد فعالیت ها نیز مبتنی بر برنامه ریزی و محدودیت باشد.

پوربافرانی توضیح داد: باید دولت با تدابیری همچون تقویت دولت الکترونیک و انجام فعالیت ها از طریق تلفن، سایت و فضای مجازی ترددهای غیرضروری را کاهش دهد. از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخی از اصناف برای حاکم شدن ثبات در کنترل کرونا تعطیل شدند و به دنبال آن با مشکلات اقتصادی و حتی معیشتی روبرو شده که باید دولت از آن ها حمایت کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای کنترل کرونا گفت: وظیفه مردم پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موازین بهداشتی است. مسئولان هم باید راهکارهای لازم برای اجرای فاصله گذاری را اتخاذ کنند، همچنین با تقویت دولت الکترونیک ترددها را کاهش داده و برای حوزه معیشتی و اقتصاد کشور برنامه داشته باشند.

2727

کد خبر 1374630

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سیاستگذاری های ملی و استانی ابلاغ شده تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های امسال مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۲۴ دستگاه استان پیش بینی شده و با ابلاغ فوق العاده ویژه کارکنان ما با کسری پرداختی ها روبرو شدیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ماهانه اجرای فوق العاده ویژه ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که در مجموع ۷۲ میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه ای با همکاری اقتصاد و دارایی، خزانه و ذیحساب جبران شد.

شایقی افزود: در اواخر سال گذشته و به دنبال پیگیری استاندار اردبیل کسری اعتبارا هزینه ای جبران شد تا پرداختی اضافه کار، رفاهی و معوقات کارکنان را به همراه پاداش بازنشستگی ۱۶۳ نفر از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

افزایش ۲۱۵ درصدی سهم راه آهن از اعتبارات تخصیصی

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سفر دوم رییس جمهور به استان انجام نشد اما از محل سفر اول ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان منابع جذب کردیم تا صرف پروژه های زیربنایی شود.

شایقی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه های استانی بود که ما بالاتر از این رقم جذب اعتبارات را شاهد بودیم که در کمیته جذب استان این ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر رییس جمهور برای راه آهن اردبیل بالاتر از بودجه سالانه ۷۳۰ میلیارد تومان بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافت که رشد ۲۱۵ درصدی را از سهم اعتبارات به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6082092

دیگر خبرها

  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد