Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@15:30:35 GMT

رشد شاخص بورس در سومین هفته بهار

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۶۳۰

رشد شاخص بورس در سومین هفته بهار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) به عدد ۵۹۷ هزار و ۹۴ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۸.۵ درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۴۹ هزار و ۴۳۳ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) با عدد ۵۴۷ هزار و ۶۶۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۰ فروردین ماه) به عدد ۵۹۷ هزار و ۹۴ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۷۰۵ هزار و ۶۶۱ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۷۷۱ هزار و ۸۵۶ واحد رسید و افزایش ۶۶ هزار و ۱۹۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۹۵ هزار و ۲۰۴ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۲۱۳ هزار و ۷۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۲۹ هزار و ۷۸۰ واحد به عدد ۱۴۲ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها، شیمیایی، فرآورده های نفتی، بیمه و بازنشسته، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های غیرفلزی،  کانی‌های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، رایانه، سیمان با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته‌ ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، کانه های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، کانه‌های فلزی، سرمایه گذاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه گری‌های مالی و پولی، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس سرمایه گذاری روز چهارشنبه واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یک‌شنبه (۲ اردیبهشت) با رشد ۲۹۲۶۰ واحدی به ۲,۳۱۵,۱۰۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۷۹۹.۹۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۵.۰۱۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۱۵,۸۳۹ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۳,۱۰۳.۸۱۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۸۶,۴۳۲.۸۷۲ میلیارد ریال شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/ رشد ۳۰۰۰ واحدی
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • رشد شاخص کل بورس