Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر گفت که تحریم‌های کشورش مانعی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه راشا تودی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره تحریم‌های ایران، گفت: شنیده‌ام که مردم درباره تحریم‌ها حرف می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان باید بداند هیچ تحریمی درکار نیست که مانع کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران شود.

پمپئو همچنین گفت که آمریکا پیشنهاد کرده است به ایران کمک بفرستد اما ایران قبول نکرده است.

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می‌‎شود که دولت این کشور، از اجرای درخواست بین‌المللی برای به تعلیق درآوردن یا کاهش این تحریم‌ها خودداری کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در باره ضرورت اعمال معافیت‌های بشردوستانه برای کشورهایی که تمایل به کمک‌رسانی به کشورهای تحت تحریم در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: من فکر می‌کنم کاملا ضرورت دارد که این موضوع روشن شود، چراکه برخی عاملان اقتصادی به خاطر این که ترس از مورد تحریم واقع شدن دارند، نسبت به مشارکت در جریان یافتن کمک‌های بشردوستانه بی‌میل هستند.

علاوه بر این، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم. آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا کروناویروس ادعاهای پمپئو درباره ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامرون دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آی تی وی انگلیس خواهان جلوگیری از «صادرات اقلام تحریمی و تقویت ماشین جنگی روسیه» است.

صادرات شماری از کالاهای غربی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس به کشورهای آسیای مرکزی همچون قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان افزایش یافته است. غربی‌ها معتقدند که کالاهای تحریمی از جمله اقلام دارای کارکرد دوگانه از این کشورها به روسیه می‌رود.

اسکای نیوز گزارش داد که صادرات انگلیس به قرقیزستان هزار و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که تجهیزات پهپاد و ماشین‌آلات سنگین از جمله کالاهای صادراتی به قرقیزستان است.

کامرون اظهار کرد که انگلیس مخالفت تعاملات تجاری روسیه و قرقیزستان نیست اما با دولت قرقیزستان برای جلوگیری از تضعیف نظام تحریمی غرب علیه روسیه همکاری می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اسفند ماه در گزارشی در مورد ناکارآمد بودن تحریم‌های غرب علیه مسکو مدعی شد که کوادکوپتر، هلی‌شات و تراشه‌های ساخت آمریکا به نحو فزاینده‌ای از مبدأ چین و از طریق مسیرهای تجاری آسیای مرکزی به روسیه سرازیر می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد که علیرغم تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا، کالاهای دومنظوره ممنوعه که قابلیت مصرف در حوزه نظامی دارند و اغلب آنها در چین تولید می‌شوند، از طریق قزاقستان و قرقیزستان وارد روسیه می‌شوند.

به نوشته این رسانه، برخی از این کالاها تولید شرکت های آمریکایی هستند و این موسسات اعلام کرده اند که بدون اجازه آنها این اقلام به روسیه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد