Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:23:12 GMT

پیشبینی افول کرونا در هرمزگان تا ۲ هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۷۸۰

پیشبینی افول کرونا در هرمزگان تا ۲ هفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: هم اکنون روزانه ۱۰۰ آزمایش در هرمزگان صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود این ظرفیت به ۲۰۰ آزمایش در روز برسد.

دکتر حسین فرشیدی افزود: دلیل جهش ناگهانی آمار افراد مبتلا به کرونا در روزهای اخیر، تغییر استراتژی شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان در برخورد با بیماران کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون تمام کسانی که با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته‌اند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و این در حالی است که پیشتر این افراد قرنطینه می‌شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با بازدیدی که امروز انجام شد، وضعیت مدیریت و تجهیزات قشم مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی افزود: همکاری نزدیک فرمانداری، مسوولان محلی، خیران و سازمان منطقه آزاد قشم با شبکه بهداشت برای تامین نیازها و تجهیزات لازم نشان از هماهنگی و انسجام منطقه‌ای در قشم دارد.

فرشیدی ادامه داد: امید است با ادامه سیاست‌های اتخاذ شده، تا اواخر خردادماه کارکردهای اقتصادی جزیره به حالت نخستین بازگردد و شکوفایی قشم رخ دهد.

وی اظهار کرد: برای انجام آزمایش‌های کرونا در جزیره قشم، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین این امر در قشم محقق می‌شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: باید برای بازگشت افرادی که در سفر هستند نیز برنامه ریزی انجام شود تا در زمان ورود آزمایش‌های مناسب انجام شود.

فرماندار قشم نیز گفت:  با اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای قشم، از تاریخ ۸ فروردین ۹۹ فقط قشموندانِ مسافر مجوز ورود به جزیره را دریافت می‌کنند و هیچ مسافری از نقاط دیگر کشور وارد شهرستان نشده‌اند.

وی افزود: همچنین شهروندانی که خارج از شهرستان بوده و وارد جزیره قشم می‌شوند،  باید  ۲ هفته در اقامتگاه ، شرایط خود مراقبتی را رعایت نموده و به هیچ عنوان از محل سکونت خود خارج نشوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شبکه بهداشت و درمان قشم هرمزگان کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.
همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.
سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۰ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام سرنوشت نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده
  • افول لیگ برتر: به لقب (لیگ کشاورزان) سلام کنید!‏
  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد