Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان و ادامه اختلاف بر سر نخست وزیری عدنان الزرفی در عراق از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 09:26 - 21 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۲۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مهم‌ترین رویداد‌ها و خبر‌های جهان در ساعات گذشته به شرح زیر است:

*افزایش شمار تلفات ویروس کرونا در جهان

شیوع ویرروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین آغاز شده و اکنون ۲۰۹ کشور و منطقه با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار مبتلایان به این ویروس در سطح جهان به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۷۳ نفر رسیده و ۸۸ هزار و ۵۰۵ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند. تاکنون ۳۳۰ هزار و ۵۸۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته اند.

*آتش بس ادعایی و ادامه تجاوز ائتلاف سعودی در یمن

شامگاه چهارشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از آنچه منابع آگاه خوانده، مدعی شد که ائتلاف عربستان سعودی در راستای حمایت از طرح سازمان ملل آتش بس در یمن را اعلام خواهد کرد. با این وجود جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز پنجشنبه در ادامه تجاوزهای خود، چند منطقه در یمن را بمباران کردند.

*روند به شدت صعودی شیوع کرونا در آمریکا

ویروس کرونا در آمریکا همچنان با روندی به شدت صعودی در حال شیوع است و این کشور بیشترین میزان مبتلایان و تلفات این ویروس را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد امروز پنجشنبه گزارش داد که برای دومین روز متوالی شمار قربانیان کرونا در آمریکا رکورد زده و ۲۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس طی یک شبانه روز جان باخته اند.

بیشتر بخوانید:

شمار تلفات کرونا/وخامت حال بوریس جانسون/ کشته شدن افسر آمریکایی در سوریه آخرین اخبار کرونا/حمله ترامپ به سازمان جهانی بهداشت/چاقوکشی در ایالت تنسی آمریکا *ادامه حملات لفظی ترامپ به سازمان جهانی بهداشت

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی خود قرار داده و این نهاد را به جانب داری از چین متهم کرد. با این وجود دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از مقامات آمریکا و چین خواست تا موضوع کرونا را سیاسی نکنند و برای مبارزه با این ویروس با یکدیگر متحد شوند.

*ادامه ادعا‌های بی اساس مقامات آمریکا درباره ایران

«دونالد ترامپ» و «مایک پمپئو» بار دیگر اظهارات بی اساس خود را مطرح کرده و مدعی شدند که تحریم‌ها مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نمی‌شود. مقامات آمریکا تاکنون بار‌ها این ادعای بی اساس را در حالی مطرح کرده اند که شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده و این تحریم‌ها مانع ورود دارو و برخی تجهیزات پزشکی می‌شود.

*کاهش تولید نفت خام آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا کاهش یافته و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور می‌گوید که اکنون شرکت‌های نفتی آمریکا تولید نفت خام خود را کاهش داده اند.

*گمانه زنی درباره انصراف عدنان الزرفی از تشکیل کابینه

در ادامه اختلاف بر سر نخست وزیری «عدنان الزرفی»، برخی منابع عراقی گزارش دادند که وی از تشکیل کابینه انصراف داده و نامزد جدید نخست وزیری این کشور معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهان تحولات بین الملل کرونا عراق یمن سازمان جهانی بهداشت عدنان الزرفی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد. این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»
نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی