Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:23:56 GMT

ترکیه یارانه کرونایی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۰۲۳

ترکیه یارانه کرونایی می‌دهد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه همزمان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در این کشور تصمیم به تخصیص یارانه نقدی به خانوارها گرفته است. برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه در پستی توییتری نوشت: شهروندان ما که به خاطر کرونا مجبور شده اند بدون دریافت حقوق از سر کار خود به خانه بروند نباید نگران باشند چرا که حقوقی را برای آن ها در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آلبایراک، دولت ترکیه به ۴.۴ میلیون خانوار بی بضاعت این کشور یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر در ترکیه به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد، ۷۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر استرالیا نیز از پرداخت یارانه به شش میلیون شهروند این کشور که بر اثر شیوع کرونا بیکار شده اند خبر داد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در همین رابطه گفته است مبلغ ۱۵۰۰ دلار استرالیا ( ۹۲۸ دلار آمریکا) به افرادی که به خاطر کرونا بیکار شده اند پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی استرالیا از این اقدام که احتمالا ۱۳۰ میلیارد دلار استرالیا هزینه در بر خواهد داشت پشتیبانی مالی خواهد کرد. جاش فریدنبرگ، خزانه دار استرالیا در همین رابطه به خبرنگاران گفت: این بزرگ ترین خط اعتباری بوده که کشور تاکنون به خود دیده است. هر کار لازم باشد انجام خواهیم داد تا از کاهش تبعات اقتصادی کرونا بر روی مردم مطمین شویم.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصادی این کشور برای نخستین بار در طول ۳۰ سال اخیر منفی شود و نرخ بیکاری نیز دو برابر شود و به حدود ۱۰ درصد برسد. آتش سوزی های گسترده جنگل های استرالیا در ابتدای سال جاری میلادی در کنار شیوع کرونا در استرالیا و دیگر نقاط جهان، اصلی ترین دلیل برای ثبت این عملکرد کم سابقه احتمالی اقتصاد استرالیا خواهند بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی ترکیه ویروس کرونا شیوع کرونا پرداخت یارانه یارانه نقدی ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا