Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در حال حاضر تمامی ابلاغ‌ها به وکلا، دریافت لایحه و ملزمات آن و دفاعیات وکلا و کارشناسان نیز به صورت الکترونیکی است. تاریخ انتشار: 09:48 - 21 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۱۴۷

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان بیان کرد: الکترونیکی شدن دادسرا از برنامه‌های بلندمدت قوه قضاییه بوده که دادرسی در قوه قضاییه به صورت الکترونیکی باشد؛ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز از این امر مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز از همان روز اول این موضوع را مورد پیگیری قرار دادند و صد در صد خدمات در حال حاضر به کارشناسان و وکلا به صورت الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: در خصوص دادسرا نیز، نظر رییس مرکز این است که باید دادسرا نیز الکترونیکی شود؛ لذا اولین برنامه‌ای که در نظر گرفتیم و مورد پیگیری قرار دادیم موضوع الکترونیکی شدن دادسراست.   بیشتر بخوانید: افتتاح دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ۱۶ استان کشور به صورت ویدئوکنفرانسی و همزمان تقویت نظارت‌ها در پی نامه نگاری با کمیسیون بازرسی رئوف با تاکید بر لزوم الکترونیکی شدن فرایند دادرسی از زمان شکایت تا زمان صدور رای، اظهار کرد: این پروسه از سال گذشته آغاز شد و تا بخش قابل توجهی پیشرفت داشت و در حال حاضر نیز این کار به سرعت پیش می‌رود و در حال حاضر تمامی ابلاغ‌ها به وکلا، دریافت لایحه و ملزمات آن و دفاعیات وکلا و کارشناسان نیز به صورت الکترونیکی است و این سبب می‌شود تا از مراجعات غیر ضرور با توجه به شیوع ویروس کرونا پرهیز شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه عنوان کرد: در تمامی دادسرا‌های سراسر کشور نیز این سیستم راه اندازی شده و دیگر نیازی نیست که وکلا و کارشناسان به دادسرا‌ها مراجعه کنند. هر گونه دعوت و ابلاغیه برای کارشناسان و وکلا در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم فرایند الکترونیکی شدن امور که تا روز‌های آتی اجرایی می‌شود، مربوط به شکات است تا شکات نیز بتوانند به صورت الکترونیکی لوایح، دفاعیات و ضمائم آن را ارسال کنند و از مراجعات غیرضرور شکات نیز جلوگیری شود؛ البته در حال حاضر نیز از طریق فکس و یا ایمیل هیات مدیره‌ها و یا پست می‌توانند لوایح خود را ارسال کنند.

رئوف در ادامه گفت: مرحله سوم فرایند الکترونیکی شدن امور مربوط به دادسراها، مربوط به الکترونیکی شدن دادیاری‌ها است به این معنا که دادیاری‌ها نیز در زمینه صدور رای، دستور و یا رسیدگی به صورت الکترونیکی انجام شود و طرفین دعوا دیگر نیز مراجعان آنچنانی به دادیاری ندارند؛ مگر اینکه دادیار و یا دادستان لازم بداند که طرفین حتما حضور داشته باشند.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تاکید کرد: موضوعی که ما برای بلندمدت در نظر داریم حذف کاغذ از دادسرای انتظامی است و در صدد آن هستیم تا به صورت کامل کاغذ را از دادسرای انتظامی مرکز وکلا حذف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان دادستان انتظامی وکلای قوه قضاییه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه صورت الکترونیکی وکلا و کارشناسان دادسرای انتظامی الکترونیکی شدن حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران

محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت‌پذیری و دلسوزی تمامی دست‌اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها،  احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی