Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان یک مطالبه عمومی است و در سال ۱۳۹۹ بدون وقفه تداوم خواهد یافت.

رضا میرزایی امروز در بازدید از طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان خرم‌آباد در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سیل اظهار کرد: در ۱۶۴ نقطه از استان شامل ۳۶ پروژه بازسازی تأسیسات آبی، ۳۷ پروژه ایستگاه هیدرومتری (شامل ۱۶ پروژه ساخت و ۲۱ پروژه مرمت و بازسازی) و ۹۱ بازه کاری مهندسی رودخانه شامل ۶۷ جبهه کاری لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی رودخانه) مشغول فعالیت هستیم و درمجموع تاکنون بیش از یک‌صد کیلومتر از نقاط اضطراری و اولویت‌دار رودخانه‌های سطح استان لایروبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های سیل از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است و بسیاری از پروژه‌ها ازجمله یک‌صد کیلومتر لایروبی که جزء تعهدات مان بوده و همچنین پروژه‌های ساماندهی روستاهای چم دیوان، زوراندول، افرینه، جلگه، روبند، پیچ بابابهرام، اردوگاه ملاوی، گل گل و تیمورآباد به‌طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و کل اعتبارات سیل تا پایان سال مالی به‌طور کامل جذب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ویروس کرونا نمی‌تواند فعالیت‌های ما را متوقف کند، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات به‌موقع اختصاص یابد با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های حوزه آب را بدون وقفه ادامه می‌دهیم.

میرزایی اضافه کرد: از بازه زمانی ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش چغلوندی شهرستان خرم‌آباد و با هماهنگی بخشدار منطقه، در هفت نقطه در روستاهای سراب نرم، تپه گُجی، داربلوط، شاه جمشیدی، سراب ملکی و محدوده‌های شهر چغلوندی ۱۸ کیلومتر لایروبی انجام شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ۵ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ نیز ساخت دایک حفاظتی روستاهای ده محسن خرم‌آباد، لایروبی روستای سالی بزرگ، طرح‌های ساماندهی روستاهای چم گرداب، زورانتل، دمرود افرینه،   لایروبی در چهار نقطه از شهر نورآباد و بسیاری از نقاط دیگر استان ادامه دارد.

میرزایی با بیان اینکه نقش مثبت و تأثیرگذار لایروبی‌ها و طرح‌های ساماندهی رودخانه در سیل ۷ اسفندماه ۹۸، باعث افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مانع از خسارت به مراکز جمعیتی و تأسیسات جنبی آن‌ها شده تأکید کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان یک مطالبه عمومی است و در سال ۱۳۹۹ بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: جهت شفاف‌سازی اقدامات انجام شده، همه خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌تواند با هماهنگی روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای از پروژه‌های سیل سطح استان بازدید و گزارش تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب منطقه ای لرستان لایروبی رودخانه ها ساماندهی رودخانه رودخانه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد