Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:39:04 GMT

۶ هزار زندانی خراسان رضوی به مرخصی نوروزی رفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۱۵۷

۶ هزار زندانی خراسان رضوی به مرخصی نوروزی رفتند

خشایار جمشیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای بازسازگاری اجتماعی و ایجاد زمینه آرامش روانی و سلامت روحی خانواده زندانیان و حضور محکومان در محیط گرم خانواده در ایام عید نوروز و به مناسبت اعیاد مبارک رجبیه و اجرای بخشنامه هفتم اسفند ماه گذشته ریاست قوه قضائیه این تعداد از محکومان واجد شرایط به مرخصی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرخصی مذکور برای افرادی که در ایام مرخصی رفتار غیرقانونی و مجرمانه‌ای نداشتند با مجوز دستگاه قضایی به مدت ۱۵روز دیگر و تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی شمار زندانیان این استان ۶.۴ میلیون نفر جمعیتی با کاهش طی سال‌های گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در بازدید نوروزی از زندان مرکزی تبریز، هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس را تنبیه و بازسازی معنوی و اخلاقی زندانیان دانست و افزود: اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان بسیار حائز اهمیت است که باید با قدرت بیشتر و باکیفیت تر از سال‌های گذشته اجرا و استمرار یابد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به ویژه آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه در قالب طرح قرآنی «شفا» و طرح «غدیر» نهج البلاغه که معطوف به حفظ جزوات قرآن و خطبه‌ها و نامه‌های حکمت آمیز امیرالمومنین علی (ع) است، یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان محسوب می‌شود.

محبوب علیلو با قدردانی از مدیران و مسؤولان زندان مرکزی تبریز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، یادآور شد: قدردانی حقیقی از این فعالیت‌های دلسوزانه و اصلاح گرایانه موقعی اتفاق می‌افتد که مددجویان با عزم راسخ و یقین و معرفتی حقیقی خود را از بزه، جرم، گرفتاری‌های مرتبط با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی نجات دهند.

وی ابراز امیدواری کرد مددجویان پس از سپری کردن دوران حبس، به عنوان فردی مثمرثمر، موفق و مسئولیت پذیر در جمع خانواده‌های خود حاضر و در نقش سرپرستی دلسوز و مسئولیت شناس ظاهر شده و زمینه سعادت و خوشبختی خانواده و فرزندان را فراهم آورند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید و در فضایی صمیمی با زندانیان به صورت چهره به چهره گفت وگو و دستورات لازم را جهت حل برخی مسائل، مشکلات و درخواست‌های زندانیان صادر کرد.

کد خبر 6063593

دیگر خبرها

  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • ۴ زندانی جرایم غیر عمد همزمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آزاد شدند
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند