Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:55:19 GMT

۶۰ درصد حجم سازه‌های آبخیزداری خراسان ‌جنوبی آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۳۲۹

۶۰ درصد حجم سازه‌های آبخیزداری خراسان ‌جنوبی آبگیری شد

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه در حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ مترمکعب روان آب حاصل از باران‌ها در خراسان جنوبی جاری و هدر می‌رود که مدیریت آنان‌ها از جنبه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: در راستای مدیریت روان آب‌ها و سیلاب‌ها دو هزار سازه آبخیزداری در سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش سازه‌های آبخیزداری در کنترل فرسایش خاک

نصرآبادی بیان‌کرد: این سازه‌های آبخیزداری در کنترل فرسایش خاک، ایجاد بستر مناسب برای بهبود تولیدات گیاهی و مهم‌تر از همه کنترل روان آب‌ها و سیلاب‌ها تأثیرگذار هستند و از این جهت جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی‌های بهاری اخیر صد درصد سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی آبگیری شدند، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد حجم سازه‌های آبخیزداری در خراسان‌جنوبی آب دارد که زمینه شادی کشاورزان استان را فراهم کرده است.

کمک به کشاورزان و روستاییان علاقمند به ساخت بندهای خاکی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: کشاورزان و روستاییان خراسان‌جنوبی در صورت تمایل می‌توانند نسبت به ساخت بندهای خاکی اقدام کنند.

نصرآبادی گفت: اگر کشاورزی بخواهد در زمینه ساخت بندهای خاکی اقدام کند ما با معرفی برای دریافت تسهیلات، مشاوره و نظارت به او کمک خواهیم کرد.

کد خبر 4896204

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی بیرجند نیمه شعبان ایلام بارش باران روز طبیعت استانداری قزوین ماسک طبی سازه های آبخیزداری آبخیزداری خراسان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان گفت: آبخیزداری به عنوان یک عامل تجدید شونده و زیرساخت توسعه هر کشور و جامعه است که با بهره‌برداری اصولی، علمی و پایدار از منابع طبیعی در بستر زمان پایدار می‌شود.
احمدی افزود: بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی موجب بحران کم‌آبی، وقوع سیل‌های ویرانگر، هدر رفت خاک حاصلخیز، از بین رفتن کیفیت آب‌ها از نظر فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی، پر شدن مخازن سد‌ها و تأسیسات آبی از رسوب و لغزش زمین شود.. وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در کنترل و مهار سیلاب، کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، توسعه و تقویت پوشش گیاهی کنترل هرز آب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، تغذیه سفر‌های زیرزمینی و افزایش آب رودخانه و چشمه تأثیرگذار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای این طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری با توجه به توپوگرافی منطقه و بالا بودن میزان فرسایش خاک به عنوان یک ضرورت است.
عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سه بخش بیومکانیک، بیولوژیک و مکانیک از جمله مرتعداری، جنگل‌کاری، ایجاد و افزایش پوشش گیاهی و فضای سبز و، احداث بند و سد خاکی به منظور جلوگیری و کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی از جمله سیل، خشکسالی، تغییر اقلیم، مقابله با کمبود و بحران آب و بیابان‌زایی اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آب گذاری ۱۶ درصد سردهنه‌های خاکی در گیلان
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • حال خوب سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی