Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@21:52:37 GMT

شریعتمداری: حقوق کارگران 21 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۴۲۳

شریعتمداری: حقوق کارگران 21 درصد افزایش یافت

ایران اکونومیست- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی کار با بیش از ۴۰ ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل مزد را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ تومان تعیین کرد.

 محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه پس از پایان ۲۹۱ امین نشست شورای عالی کار گفت: شورای عالی کار با بیش از ۴۰ ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل مزد را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ تومان تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای سایر سطوح مزدی نیز این افزایش به میزان ۱۵ درصد به اضافه ۹۱ هزار تومان تعیین شد.

شریعتمداری یادآور شد: با این تصمیم شورای عالی کار سهم دریافتی کارگران با توجه به سایر آیتم های پرداختی به آنان نسبت به سال قبل و در مقایسه با حداقل سبد معیشت یک خانوار کارگری ۳.۳ نفری این افزایش صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: امسال این رقم نسبت به سال قبل روند مثبتی را طی کرد که امیدواریم این تصمیم برای فعالیت‌های تولیدی کشور و هم مجموعه کارگران مبارک باشد.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نسبت به سال قبل شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت تخلف در تعیین نرخ حقوق کارگران خبر داد.

 علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از نحوه محاسبه افزایش حقوق کارگران برای سال 1403، عنوان کرد: چرا قانون کار که در نحوه محاسبه حقوق کارگران صراحت دارد که «مزد کارگران با توجه به نرخ تورم و تأمین یک خانواده تعیین شود»، در سال ۱۴۰۳ اجرا نشده است؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین باید توضیح داده شود، چرا بدون در نظر گرفتن نظرات نمایندگان کارگران، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ محاسبه و صورت جلسه تعیین حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: علت عدم ارائه خدمات رفاهی از جمله مسکن به کارگران موضوع فصل هشتم قانون کار چیست، در حالی که در ماده (۱۴۹) قانون کار، دولت موظف شده است از طریق وزارت مسکن و شهرسازی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذی ربط در تامین مسکن کارگران اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: مجموع این سئوالات موجب شد تا طرح سئوال از وزیر کار کلید بخورد و این سئوال مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد