Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:28:12 GMT

کمک مهریزی‌ها به کمیته امداد ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۴۴۷

کمک مهریزی‌ها به کمیته امداد ۱۰ درصد افزایش یافت

احمد ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمک‌های مردمی در قالب صدقات، نذورات، وجوه شرعی و کالا بود و جذب کمک‌ها در اجرای طرح‌ها و مناسبت‌های مختلف توسط ۱۰ مرکز نیکوکاری در شهر و روستاهای بخش مرکزی انجام شد.

وی همچنین از جذب یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال زکات خبر داد که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ تفاوتی ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سال گذشته ۴۴ میلیارد ریال مستمری به هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد حمایتی در شهرستان پرداخت شد.

علاوه بر مستمری، ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای فعالیت عمرانی برای خرید،  تعمیر و تکمیل منزل به ۱۸۰ مددجو نیز پرداخت شد.

هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ خانوار شامل سه هزار و ۴۰۰ مددجو از خدمات کمیته امداد مهریز استفاده می‌کنند و  مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری یزد از حمایت های کمتیه امداد استان یرخوردار هستند.

برچسب‌ها مهریز کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی مهریز کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته

به گزارش جام جم/مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در استان جذب و بین بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و دیگر نیازمندان استان توزیع شده است.

عباس روشن، با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در توجه به حل مشکلات مددجویان و نیازمندان جامعه اظهار داشت: مردم خیرخواه و نیکوکار استان بوشهر در عرصه رسیدگی به افراد مستضعف و نیازمند جامعه خدمات قابل توجهی در بخش‌های مختلف نقدی، کالایی، ساخت و تعمیر مسکن و تأمین تجهیزات مختلف دارند که درخور تحسین است.

وی از وصول 138.5 میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان وصول زکات، 40 میلیارد تومان زکات فطره و 98.5 میلیارد زکات واجب و مستحب و 24 درصد آن مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به پرداخت زکات فطره به این نهاد خبر داد و اضافه کرد: سهم امداد از وصول زکات فطریه سال گذشته معادل 800 میلیون بود که امسال افزایش قابل توجهی یافت.

در وصول زکات فطره سال جاری تاکنون، مبلغ یک میلیارد و 254 میلیون به‌صورت نقد و کالا جذب توسط پایگاه‌های کمیته امداد استان بوشهر جذب و بین نیازمندان از جمله بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 530 پایگاه به‌صورت ثابت و سیار در جذب زکات فطریه در استان بوشهر توسط کمیته امداد استان بوشهر راه‌اندازی شد گفت: همچنین نحوه پرداخت سرفصل فطریه عام، سادات و کفاره در اختیار مردم قرار گرفت و از طرفی با همکاری مدارس استان بوشهر 60 هزار پاکت جذب زکات فطریه بین دانش‌آموزان استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه پاکت پرداخت زکات فطره در این هفته جمع‌آوری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود افزون بر 18 میلیارد ریال زکات فطریه تحویل کمیته امداد امام(ره) شود.

در دبیرخانه شورای زکات استان بوشهر پیش‌بینی شده است که مبلغ 45 میلیارد تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و نیکوکار استان به نیازمندان پرداخت شود.

وی بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده توسط شوراهای زکات، دهیاران، بانیان مساجد و سایر مؤسسات و خیریه‌ها در سطح استان تاکنون افزون بر 42 میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ضمن تقدیر از خیریه‌ها، مؤسسات شوراهای زکات، بانیان مساجد، روحانیون و نانوایی‌های فعال در جذب زکات فطریه و کفارات گفت: آمار نهایی وصول زکات فطریه متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

روشن، با بیان اینکه پایانه پرداخت زکات فطره نانوایی‌های استان تا پایان هفته جاری فعال است، گفت: کسانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه خود نشده‌اند می‌توانند، از طریق کد دستوری #5*077*8877*، شماره کارت‌های مجازی و یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام(ره) زکات فطریه و کفاره خود پرداخت کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • مستمری مددجویان کردستانی ۳۰ درصد افزایش یافت
  • پرداخت بیش از ۵۸۰ میلیون ریال فطریه در خراسان شمالی