ساخت ونتیلاتور با کیس رایانه!
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۴۵۱
یک شرکت آمریکایی با استفاده از کیس رایانه، نوعی ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) ساخته که هزینه ساخت کمتری دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکتهای بسیاری که در حوزه فناوری فعالیت دارند، تلاش کردهاند تا در دوره گسترش کووید- ۱۹، ونتیلاتور بسازند. یکی از این شرکتها، شرکت آمریکایی "مینگیر" (Maingear) است که با استفاده از یک کیس رایانه، نوعی ونتیلاتور موسوم به "LIV" ساخته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ونتیلاتور LIV، براساس پلتفرمی طراحی شده که در حال حاضر در ایتالیا و سوئیس نیز مورد استفاده قرار میگیرد. طراحی این ونتیلاتور، به گونهای است که موجب میشود استفاده از آن، بسیار ساده باشد و اکسیژن نیز به سرعت به بیمار برسد.
استفاده از تجهیزاتی که به سادگی در دسترس قرار دارند، هزینه ساخت را تا حد چشمگیری کاهش میدهد. به گفته مسئولان مینگیر، LIV را میتوان با یک چهارم هزینه ونتیلاتورهای عادی تولید کرد.
حتی با وجود این شرایط خوب، باز هم ساخت ونتیلاتور، نسبتا پرهزینه است اما همین صرفهجوییها میتواند برای بیمارستانهایی که با بیماران بسیاری رو به رو هستند، تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.
ونتیلاتور LIV هنوز برای خدماترسانی آماده نیست و باید مجوز "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) را دریافت کند. مینگیر در حال حاضر مشغول مذاکره با مقامات ایالتی است تا بتواند این ونتیلاتور را در سراسر آمریکا به کار بگیرد و حتی امیدوار است که بتواند استفاده از آن را در سطح بینالمللی گسترش دهد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: کووید 19 اکسیژن کرونا در جهان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازی رایانهای «۶۴۱۰ روز بیآینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
به گزارش خبرنگار مهر، بازی رایانهای ۶۴۱۰ روز بی آینه؛ روایتی از کابوسهای ۱۸ سال اسارت قهرمانی از دوران دفاع مقدس است؛ قهرمانی که ۶۴۱۰ روز را در زندانهای رژیم بعث عراق گذراند.
شهید «امیر سرلشگر خلبان حسین لشگری» نامی شناخته شده برای همه ماست. قهرمانی ملی از دوران دفاع مقدس که رکورد طولانیترین دوره اسارت در زندانهای بعثی را داشت و ملقب به سیدالاسرای ایران شد.
به انگیزه روز ۲۹ فروردین که در تقویم رسمی کشور ما به اسم روز ارتش جهوری اسلامی نامگذاری شده است، نگاهی کردهایم به بازی «۶۴۱۰ روز بیآینه» که با موضوع شهید سرلشگر حسین لشگری و در مرکز تولید محتوا مجازی نیروی هوایی ارتش ساخته شدهاست.
مرکز تولید محتوا مجازی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف معرفی قهرمانان نیروی هوایی، بازنمایی وقایع دوران دفاع مقدس و نقش ارتش جهوری اسلامی در این دوران برای نسل جوان جامعه، از سال ۹۴ تولید بازیهای موبایلی و رایانهای را در فعالیتهای فرهنگی خود قرار داد.
این مرکز که بازیهای «شکارچی ۱و۲»، «صاعقه»، «خلبان کوچولو»، «سرباز قهرمان» را طی سالهای گذشته تولید و منتشر کرده است در سال ۱۴۰۲ نیز از بازی کامپیوتری ۶۴۱۰ را رونمایی کرد. بازی «۶۴۱۰ روز بیآینه» در حقیقت براساس تعداد روزهای اسارت شهید لشکری نامگذاری شده است.
شهید سرلشگر حسین لشگر از شهدای بزرگ خانواده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که ۱۸ سال در اسارت عراق بود و ۱۰ سال در سلول انفرادی زندگی کرد. داستان این بازی از آنجا شکل گرفت که براساس خاطرات خودنوشت شهید لشگری، او تا روزهای آخر منتهی به شهادتش از کابوس اتفاقات دوران اسارت رنج میبرد و مرتب کابوس میدید. این امر دستاویز خط داستانی این بازی شد تا براساس آن بخشی از کابوسهای شهید حسین لشگری در قالب یک بازی در اختیار کاربران قرار گیرد.
داستان بازی درباره قهرمان بزرگ ایران شهید حسین لشکری است که برای بررسی حرکتهای عجیب عراقیها در مرز عراق به مأموریت فرستاده میشود. پس از برخورد موشک عراقیها به هواپیمای او، حسین درون یک جنگل تاریک مرموز سقوط میکند.
در حقیقت بازی ۶۴۱۰ روز بیآینه، روایت داستانی کوتاه در ژانر Walking Simulator یا شبیهساز راهرفتن اول شخص است که گیمر با المانهای ترس روانشناختی و روایت شهودی-کلامی مواجه میشود.
کاربر در این بازی وارد کابوس شهید حسین لشکری میشود و آنجا نه خبری از سلاح است و نه دشمن. در واقع مخاطب بازی مسیر ذهنی این شهید را طبق یک توالی تاریخی طی میکند. کاربر در این مسیر دوران اسارت او تا لحظه آزادی را در چند مرحله جداگانه طی میکند.
مخاطب بازی برای گروه سنی بالای ۱۸ سال و مدت زمان بازی ۴۰ دقیقه است. این بازی در ژانر ماجرایی طراحی شده و نصب آن برای مخاطبان رایگان است.
بازی ۶۴۱۰ روز بیآینه، در نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر نیز بهعنوان بهترین بازی اقتباسی مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.
کد خبر 6080589 زینب رازدشت تازکند