Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@22:47:53 GMT

۷۵ درصد اصناف مازندران کم‌خطر هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۵۱۴

۷۵ درصد اصناف مازندران کم‌خطر هستند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسینقلی قوانلو پنج‌شنبه ۲۱ فروردین افزود: بر اساس جلسه و تصمیم اخیر دولت برای فعالیت اصناف، صنوفی که در رسته صنوف کم‌خطر به شمار می‌روند از شنبه ۲۳ فروردین با رعایت نکات بهداشتی اجازه فعالیت دارند و بقیه تا پایان فروردین اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: هرچند دستورالعمل اجرایی این تصمیم هنوز به استان‌ها و سازمان‌های صنعت ابلاغ نشده است، اما صنوفی که با جمعیت زیادی سروکار دارند یا جز اماکن شلوغ به شمار می‌روند از صنوف پرخطر محسوب می‌شوند مانند بازارچه‌های بزرگ، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها که در حال حاضر تا پایان فروردین‌ اجازه فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت: بقیه صنوف که جز صنوف کم‌خطر هستند با ثبت در سامانه وزارت بهداشت و پر کردن تعهد الکترونیکی، کد فعالیت دریافت خواهند کرد و می‌توانند از شنبه فعالیت داشته باشند.

قوانلو با اشاره به همکاری خوب اصناف استان به پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پدافند زیستی گفت: اصناف مازندران به نسبت دیگر استان‌ها در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌اند.

اتاق اصناف ایران پیش‌ازاین فهرست مشاغل پرخطر را اعلام و تأکید کرد که این مشاغل تا بعدی فروردین حق فعالیت نخواهند داشت.

بر اساس اعلام این اتاق، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به‌غیراز فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا از مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.

بنا به اعلام سازمان صنعت مازندران از چهارم تا ۱۸ فروردین امسال ۲ هزار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مصوبات کرونایی پلمب شد.

مازندران‌ بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی دارد.

کد خبر 499421 برچسب‌ها استان مازندران اصناف كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران اصناف كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید