Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:14:51 GMT

رسولی: سازمان‌های مردم نهاد به دولت و حکومت کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۵۷۷

رسولی: سازمان‌های مردم نهاد به دولت و حکومت کمک کنند

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شرایط سخت و دشواری را پیش‌بینی می‌کنم و فکر می‌کنم بیش از آنچه که امروز شاهد هستیم از ظرفیت‌های تجهیز شده خود را باید برای روزهای سخت‌تر آماده کنیم؛ روزهایی که فقرا و کم درآمدها بیشترین قربانی را خواهند داشت.

حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در خصوص توجه به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در دوره کرونا و پسا کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا به عنوان یک حادثه طبیعی غیرمترقبه در زندگی همه مردم در سراسر جهان دگرگونی و اختلال‌های جدی به وجود آورده است و مانند هر بلای طبیعی دیگری شرایط عمومی زندگی مردم هم در حوزه اقتصادی و هم در سایر حوزه‌ها متاثر از این پدیده وارد فاز جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه دوره بحران از حیث زمانی تا چه موعدی به درازا خواهد کشید تاکنون مراجع معتبر بین‌المللی در گستره جهانی عاجز از این هستد که زمانی را به صورت معین برای نابودی این ویروس اعلام کنند.

وی افزود: طبعاً‌ کشورها و دولت‌ها و ملت‌هایی که از بنیه کارآمدتر و قوی‌تری در حوزه پیشگیری و درمان از یک طرف و از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخوردارند، در کاهش آثار و عواقب منفی این بلای طبیعی موفق‌تر هستد و به طور سایر ملل و جوامعی که در مراتب پایین‌تری هستند متاسفانه باید خسارت‌های بیشتری را تحمل کنند؛ به نظر من کشور ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه طی سال‌های اخیر از کشورهای دسته دوم به حساب می‌آید به این معنا که ما از ضریب آسیب‌پذیری بیشتری داریم و هم از حیث ابتلا و درگذشت مبتلایان و هم از حیث آثار و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این پدیده نسبت به جوامع پیشرفته‌تر متحمل خسارات بیشتری خواهیم شد.

این فعال اصلاح‌طلب بیان کرد: طبعاً مانند هر شرایط بحرانی دیگری متولیان در سه مرحله نسبت به کاهش زیان‌های وارده به روح و روان، جسم و جان و اقتصاد مردم وظیفه دارند، اقدام کنند؛ مرحله اول، مرحله امدادی است که در حال حاضر ما در حال طی کردن این مرحله هستیم، طبیعتاً در این مرحله پیشگیری و درمان که تأمین سلامت جان انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد، مرحله اول است. زمانی که این بیماری به اوج خود برسد و سیر نزولی پیدا کند، به طور طبیعی مرحله عادی‌سازی شروع می‌شود و سپس باید مرحله سوم که بازسازی آثار و عواقب این بیماری فراگیر است در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد:‌ حکومت و دولت ضمن اینکه متاسفانه از سازمان و مدیریت منسجم مدیریت بحران برخوردار نیست، اما به نظر می‌رسد حداکثر تلاش را انجام می‌دهد که متناسب با بنیه و امکانات ملی کشور به خصوص برای اقشار حقوق بگیر و کم درآمد و به ویژه خویش‌فرمایان اعم از کارگران فصلی،‌ فعالان بخش‌های مختلف خدماتی، حوزه حمل و نقل عمومی، کسبه جزء و سایر دهک‌های آسیب‌پذیر کشور قدم‌هایی را در جهت ارائه خدمات مددکاری و توانبخشی مالی و اقتصادی بردارد اما به طور قطع به دلیل ناکافی بودن منابع مالی در اختیار دولت امکان گسترده‌تر شدن این چتر حمایتی متاسفانه وجود ندارد.

رسولی گفت: به نظر من در شرایط فعلی علاوه بر انتظاری که از حاکمیت و دولت داریم، در سازمان‌های مردم نهاد نیز باید به فکر تجهیز ظرفیت‌های اجتماعی امدادی خیرین باشیم. متاسفانه حرکت مثبتی به صورت خودجوش ملاحظه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: شرایط سخت و دشواری را پیش‌بینی می‌کنم و فکر می‌کنم بیش از آنچه که امروز شاهد هستیم از ظرفیت‌های تجهیز شده خود را باید برای روزهای سخت‌تر آماده کنیم؛ روزهایی که فقرا و کم درآمدها بیشترین قربانی را خواهند داشت. امیداورم به این شرایط برسیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا شورای شهر تهران حسن رسولی کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتفای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری همچنین با ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، اظهار کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع و مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در خیابان‌های این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و به مردمی که همیشه از حق و عدالت دفاع کرده‌اند و می‌کنند سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: برای مردم و دولت پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی و نسل‌کشی‌ای که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها و آمریکا در غزه انجام می‌شود، به ستوه آمدند و عدالت را فریاد می‌زنند، همواره احترام قائلیم و مواضع آنها را ستودنی می‌دانیم. 

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آنچه که امروز مردم دنیا را غصه‌دار کرده این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم آزاده جهان همه به ستوه آمده‌اند، اما یقین داریم موضع امت اسلامی و مردم ایران و پاکستان و ملت مقاوم فلسطینی‌ها پاسخ خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: ایران و پاکستان فقط همسایه نیستند، بلکه روابط دو کشور تاریخی، تمدنی و عمیقاً اعتقادی و دینی است. امری که ملت بزرگ ایران را با ملت بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات و باورهاست و این پیوند ناگسستنی است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بین ایران و پاکستان وجود دارد، اظهار کرد: حتماً تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور به کار گرفته شود. در نشست‌های مشترک با نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفتیم روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و در همه سطوح ارتقا ببخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی