Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر گفت که تحریم‌های کشورش مانعی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران نیستند.

به گزارش شبکه راشا تودی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره تحریم‌های ایران، گفت: شنیده‌ام که مردم درباره تحریم‌ها حرف می‌زنند. جهان باید بداند هیچ تحریمی درکار نیست که مانع کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو همچنین گفت که آمریکا پیشنهاد کرده است به ایران کمک بفرستد اما ایران قبول نکرده است.

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می‌‎شود که دولت این کشور، از اجرای درخواست بین‌المللی برای به تعلیق درآوردن یا کاهش این تحریم‌ها خودداری کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در باره ضرورت اعمال معافیت‌های بشردوستانه برای کشورهایی که تمایل به کمک‌رسانی به کشورهای تحت تحریم در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: من فکر می‌کنم کاملا ضرورت دارد که این موضوع روشن شود، چراکه برخی عاملان اقتصادی به خاطر این که ترس از مورد تحریم واقع شدن دارند، نسبت به مشارکت در جریان یافتن کمک‌های بشردوستانه بی‌میل هستند.

علاوه بر این، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم. آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث؛ تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از ۲۹ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (Iran Health) نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه ایران‌هلث، برپا می‌شود.

سیستم‌های هدایت مرکزی مراکز درمانی، مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی، داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، لوازم و تجهیزات ارتوپدی، داروهای تنفسی، بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تجهیزات هوشمند، امداد پزشکی، مسواک‌های هوشمند، درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات پزشکی اطفال، از جمله زیرگروه‌های تخصصی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. 

تجهیزات جراحی و اورژانس، سونوگرافی و آندوسکوپی، اپلیکیشن‌های پزشکی، تکنولوژی و تجهیزات مدیریت بیماری‌ها، تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی، محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک، از دیگر زیرگروه‌های تخصصی نمایشگاه ایران‌هلث است.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت‌نام دارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود