Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک گروه ناشناس عراقی به نام «عصبة الثائرین» (گروه انتقام‌گیرندگان) فایل ویدئویی از پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق خبر داد.

عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق دومین پایگاه هوایی بزرگ این کشور است که نظامیان تروریست آمریکایی در آن مستقر هستند. عین الاسد بزرگترین پایگاه هوایی تحت اشغال عناصر آمریکایی در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که عصبه الثائرین قبلا تصاویر هوایی از سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق منتشر کرده بود و این، دومین ویدئویی است که این گروه از نیروهای آمریکایی منتشر می‌کند.

عصبه الثائرین با انتشار بیانیه‌ای گفت: «تصویربرداری که از سفارت شَر (آمریکا) مشاهده کرده بودیم، اولین و آخرین عملیات شناسایی ما نبود»، بلکه عصبه الثائرین، دورهای دیگری از این عملیاتها دارد که این دور، مربوط به عین الاسد است.

عصبه الثائرین اخیرا با انتشار ویدئویی هوایی از سفارت واشنگتن در بغداد، تأکید کرد که انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی را خواهد گرفت.

 عصبة الثائرین اواخر اسفند ۱۳۹۸ اعلام موجودیت و در نخستین بیانیه خود، مسئولیت حمله به پایگاه‌ «التاجی» عراق را برعهده گرفت.

 این گروه طی بیانیه‌ای، خود را از نیروهای مقاومت و ضد اشغالگری آمریکا معرفی کرد و مسئولیت حملات به پایگاه‌های آمریکایی از جمله شلیک راکت به سوی پایگاه التاجی بغداد را برعهده گرفت و خواستار اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق شد.

پایگاه التاجی اخیرا هدف اصابت  ده‌ها راکت قرار گرفت. جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استانهای بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است. این پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عصبه الثائرین عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق