Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در اظهاراتی با بیان اینکه ایران در انتخاب کابینه مداخله ندارد، گفت که در حال رایزنی با طیف‌های مختلف سیاسی برای تشکیل کابینه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عدنان الزرفی» که زمزمه‌هایی درباره برکناری وی شنیده می‌شود، در مصاحبه با روداو در پاسخ به پرسشی درباره رابطه‌اش با جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ مخالفت رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکردیم؛ بلکه با آنان تماس داریم و به ما اعلام کردند که تشکیل کابینه عراق موضوعی داخلی عراق است و در این موضوع مداخله نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقدیم ایران کشور دوست و همسایه ماست، منافع و فرهنگ مشترکی داریم و می‌توانیم برای توسعه روابط دوجانبه خود، از منافع مشترک بهره ببریم.

ادعای حمایت از سوی فراکسیون‌های شیعه

وی با بیان اینکه بیشتر فراکسیون‌ها و جریان‌های‌ سیاسی ازجمله ائتلاف سائرون، موضع خود را درباره تشکیل کابینه قطعی اعلام کرده‌اند، مدعی شد: بیشتر فراکسیون‌های شیعه مأموریت من را تأیید و از آن حمایت کردند. ما اطمینان زیادی داریم که فراکسیون‌های پارلمانی ما را تأیید خواهند کرد تا به پارلمان برویم و کابینه خود را برای کسب رأی اعتماد معرفی کنیم.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق عنوان کرد: مأمور کردن من به وسیله رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی بود و بیشتر فراکسیون‌های سیاسی شیعه از آن حمایت کردند؛ طبیعی است که برخی فراکسیون‌ها حمایت کنند و برخی دیگر مخالف باشند.

الزرفی درباره سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی) گفت: حشدالشعبی گروهی نظامی است که طبق قانون تشکیل شد و امروز بخشی از سیستم نظامی، دارای تشکیلات و بودجه سالانه است. آنها تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارند. برای قدردانی از جان‌فشانیها و قهرمانی‌های آن در مبارزه با تروریسم و شکست آن، از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

به گفته منابع آگاه، «مصطفی الکاظمی» نامزد جانشینی الزرفی شده، ولی به طور رسمی نام وی مطرح نشده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق تشکیل کابینه حشدالشعبی عدنان الزرفی تشکیل کابینه کابینه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد