Web Analytics Made Easy - Statcounter

پمپئو باری دیگر گفت که تحریم‌های کشورش مانعی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه راشا تودی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره تحریم‌های ایران، گفت: شنیده‌ام که مردم درباره تحریم‌ها حرف می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان باید بداند هیچ تحریمی درکار نیست که مانع کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران شود.

پمپئو همچنین گفت که آمریکا پیشنهاد کرده است به ایران کمک بفرستد اما ایران قبول نکرده است.

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می‌‎شود که دولت این کشور، از اجرای درخواست بین‌المللی برای به تعلیق درآوردن یا کاهش این تحریم‌ها خودداری کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا درباره ضرورت اعمال معافیت‌های بشردوستانه برای کشورهایی که تمایل به کمک‌رسانی به کشورهای تحت تحریم در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: من فکر می‌کنم کاملا ضرورت دارد که این موضوع روشن شود، چراکه برخی عاملان اقتصادی به خاطر این که ترس از مورد تحریم واقع شدن دارند، نسبت به مشارکت در جریان یافتن کمک‌های بشردوستانه بی‌میل هستند.

علاوه بر این، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم. آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود

سخنگوی پنتاگون گفت که تجهیزات نظامی اضافی ایالات متحده که قبل از حمله تنبهی ایران به اسرائیل به خاورمیانه منتقل شده بودند، همچنان پابرجا هستند.

به گزارش جماران، «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون گفت که تجهیزات نظامی اضافی ایالات متحده که قبل از حمله تنبهی ایران به اسرائیل به خاورمیانه منتقل شده بودند، همچنان پابرجا هستند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته است، چه به صورت علنی و چه خصوصی، نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش باشیم، اما بدیهی است که اقدام‌های لازم را برای محافظت از نیروهای خود در منطقه انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است