Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:04:57 GMT

جشن متفاوت نیمه شعبان در بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۷۴۴

جشن متفاوت نیمه شعبان در بحران کرونا

همه ساله در سالروز تولد منجی میلاد بشریت به مناسبت ۱۵ شعبان در هر کوچه و خیابان شهرها و روستا توزیع شربت ،

شیرینی و شله زرد برپا بود ، ترافیک و صدای بوق خودروها در سطح شهر غوغایی برپا می‌کرد و دل کوچک و بزرگ هر خانواده‌ای  را به سمت بیرون از خانه و تماشای منظره‌هایی از شادی و پایکوبی پرواز می‌داد.

خیمه‌ها و چادرهایی در محله‌هایی از شهر برپا می‌شد و عروسک‌های نمایشی در آنها  قرار می‌گرفت و هرکدام  با حرکات زیبای خود چگونگی انجام شغل در زمان های نه چندان دور را به نمایش می گذاشت و مردم برای دیدن این منظره‌ها از هم سبقت می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال به خاطر سایه افکندن بیماری کرونا بر شهرها جشن های نیمه شعبان را متفاوت تر از سال‌های گذشته کرد،از توزیع شربت و شیرینی خبری نیست ، خیابان‌ها همانند سال‌های گذشته چراغانی نشد، همچنین جای عروسک‌های نمایشی خالی است.

محله های تاریخی میبد از جمله محمودآباد و بارجین به خاطر وجود عروسک های نمایشی ازدحام جمعیت و ترافیک خودروها را ندارد  و کسی گزارشی از برگزاری این آیین‌ها نمی‌دهد.

با وجود همه این ها عصر دیروز( چهارشنبه) در هر خانه‌ای کوبیده شد و زنگ هر منزلی در محله‌ها به صدا درآمد و همه نذری‌هایی متفاوت نظیر بسته‌های خوراکی و بهداشتی با رعایت موارد پروتکل بهداشتی دریافت کردند ، چراغانی خیابان‌ها نیز جای خود را به نورافشانی آسمان در شب داد.

در برگزاری «مراسم  نیمه شعبان» در محله شاه جهان آباد میبد نیز بزرگترها به جای کودکان به در خانه ها رفتند و به جای گرفتن خوراکی نذری دادند.

هیات‌های مذهبی ، خیرین و نیروهای بسیجی و مسوولان  میبد همه دست به دست هم دادند و در محله‌های شهر نظیر شاه جهان آباد ، محمود آباد ، بَشنیغان ، ده آباد ، خانقاه ، مهرجرد و غیره توزیع کننده نذرهایی متفاوت از سال های قبل شدند.

بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی و موسسه‌هایی نظیر موسسه اندیشه مطهر میبد که زیر نظارت اداره بهزیستی فعالیت دارد مردم را به برپایی شرکت در نورافشانی و خواندن زیارت آل یاسین و به صدا درآوردن بانگ صلوات در منازل فرا خواندند.

باران رحمت الهی نیز بر سر مردم جاری شد و شادی آنها را دوچندان کرد ، شادی و خوشحالی که این روزها خواهی نخواهی  به غم  و ناراحتی از دست دادن عده‌ای از مردم به خاطر بیماری کرونا نیز آمیخته‌ شد.

همچنین گزارش‌هایی از حوادث سیل در شهرستان میبد نیز در فضاهای مجازی مخابره شد که دل مردم را به درد آورد.

امید که با جدی گرفتن تدابیر اندیشیده شده توسط مسوولان امر از این روزهای به غم آلوده رهایی یابیم و برپا کردن بساط شربت و شیرینی و شله زرد را در روزهای خوش زندگی خود و هموطنان به نظاره بنشینیم.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.  

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند و  تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به این بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش دیروز( چهارشنبه) تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر در ایران  به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و ۹۹۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش ها بیش از۹۰ آزمایشگاه در دانشگاه های علوم پزشکی  هزار و ۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی گفت:  تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ بیمار، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد.

برچسب‌ها میبد ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ویروس کرونا بهداشت و سلامت میبد ویروس کرونا بهداشت و سلامت محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال محله محور با تشکیل تعاونی‌های محلات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعاون یکی از کارآمدترین بخش‌های اقتصادی مردم محور است گفت: در سال جدید اشتغال محله محور را بر اساس تشکیل تعاونی‌های محلات دنبال می‌کنیم.
محمد راضی جلالی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۹ هزار فرصت شغلی جدید است، خواستار تدوین برنامه‌های منسجم و کاربردی در حوزه اشتغال با مشارکت حداکثری مردم شد و افزود: باید در قالب یک حماسه مشارکت جمعی و با بهره گیری از خرد جمعی و پرهیز از قوانین دست و پاگیر، شرایط آسانی برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • حمایت مردم میبد از عملیات وعده صادق
  • حمایت مردم میبد از پاسخ کوبنده سپاه به اسرائیل
  • اشتغال محله محور در خوزستان اجرا می‌شود
  • دستگیری یک نفر سارق و کشف ۹ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • اشتغال محله محور با تشکیل تعاونی‌های محلات در خوزستان
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس