Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رضوانی عضو هیات علمی دانشکده پزشکی و مدیر آزمایشگاه  مرکزی کرمانشاه گفت: آزمایش تشخیص مولکولی کرونا ویروس با روش Real Time PCR در بخش ژنتیک و تشخیص مولکولی آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:در آستانه میلاد مسعود و مبارک امام زمان حضرت مهدی (عج)، در راستای افزایش مراکز انجام دهنده آزمایشات تشخیص مولکولی کرونا ویروس جدید در استان کرمانشاه جهت بیماران بستری و سرپایی آزمایش مذکور در این مرکز راه اندازی و شروع به فعالیت  کرد.

رضوانی افزود: افرادی که این تست برای آن‌ها انجام میشود از مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های منتخب معرفی می‌شوند و طبیعتا مرکز پاسخگوی درخواست‌های شخصی یا از سایر مراجع نخواهد بود

به گفته مدیر آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه این مرکز در زمینه انجام آزمایشات تشخیص پیش از تولد، تشخیص اختلالات کروموزومی، تشخیص مولکولی بیماری‌های عفونی و تشخیص مولکولی سرطان‌ها نیزفعال است.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت تشخیص مولکولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار در کرمانشاه را منوط به مصوبه شورای شهر دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محسن دارابی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات و معضلات میدان بار قدیمی شهر کرمانشاه، گفت: این مجموعه بیش از نیم قرن قدمت دارد و کاملاً فرسوده است و با توجه به اینکه سقف برخی غرفه‌ها از تیر چوب است، در صورت بروز یک آتش سوزی ساده، شاهد فاجعه‌ای عظیم در این مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی این مجموعه، معضل ترافیکی است و با توجه به اینکه میدان بار کرمانشاه اکنون در دل شهر قرار گرفته، تردد خودروهای سنگین به آن و ایجاد ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم جابجایی میدان بار کرمانشاه، گفت: در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم و اراضی بسیاری مشخص کرده‌ایم تا در نهایت به زمینی مناسب در چالابه رسیدیم که هم کاربری غیر کشاورزی داشته و هم از وسعت خوبی برخوردار بوده و هم فاصله نهایتاً نزدیکی با شهر دارد.

وی تاکید کرد: مالک این زمین که برای راه اندازی میدان بار اعلام آمادگی کرده به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد. در همین راستا یک تفاهم نامه به امضا رسید، اما با ارسال آن به شورای شهر رد شد.

دارابی گفت: اینکه به چه دلیل این تفاهم نامه در شورای شهر رد شده را هنوز نمی‌دانیم، اما ما باز هم با سرمایه گذار این پروژه پیگیر راه اندازی میدان بار هستیم، چرا که یک ضرورت برای شهر کرمانشاه است.

وی گفت: باز هم پیگیر اخذ مصوبه اجرای این پروژه از شورای شهر هستیم و در صورتی که شورا موافقت کند، پروژه میدان بار را امسال اجرایی می‌کنیم.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وسعت ۲۱ هکتاری زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه، گفت: این زمین ۲۰ برابر میدان بار جدید وسعت دارد و قطعاً می‌توان میدان باری شکیل و با خدماتی به مراتب بهتر در آن احداث کرد.

به گفته وی هزینه راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

دارابی به سختی جابجایی صنوف فعال در میدان بار کنونی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت شورا، با چالش دیگری در زمینه جابجایی میدان بار مواجه هستیم و آن برخی صاحبان اصناف میدان بار هستند که تمایل چندانی برای جابجایی ندارند.

وی گفت: با توجه به قیمت هر متر زمین در میدان بار، طبیعی است که برخی تمایلی برای جابجایی نداشته باشند، درحالیکه با این جابجایی میدان بار جدید هم ارزش پیدا می‌کند و این جابجایی یک ضرورت است.

پارکینگ‌های شهر رها شده‌اند

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در ادامه به معضل دیگر شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی شهر، پارکینگ‌ها هستند که به طور کامل رها شده و نظارتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: در گذشته پارکینگ‌ها تحت نظارت پلیس راهور فعالیت داشتند و بعداً تحت نظارت سازمان مشاغل شهری شهرداری درآمدند و بعد از آن نوبت به شورای حمل و نقل ترافیک رسید، اما در حال حاضر هیچ نهادی نظارتی که باید بر پارکینگ‌ها ندارد و عملاً این مراکز به صورت «رها شده» در سطح شهر فعالیت دارند.

دارابی گفت: همین عدم نظارت‌ها موجب شده که هر کس یک زمین خالی به دست آورده، با مجوز و بی مجوز یک پارکینگ راه انداخته و بدون هیچ گونه امکانات خاصی هر مقدار پولی که می‌خواهد از شهروندان می‌گیرد و هیچکس هم نیست که نظارت کند.

وی گفت: در حال حاضر تنها چهار پارکینگ تحت نظر شهرداری قرار دارد و بقیه یا مجوز ندارند و یا مجوز دارند، اما بر کار آنها نظارت نمی‌شود.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و… را می‌طلبد.

راه اندازی ۸ بازار میوه و تره بار هم لنگِ مصوبه شورای شهر است

وی یکی دیگر از مشکلات شهر کرمانشاه را نبود بازار میوه و تره بار عنوان و تصریح کرد: در سایر کلانشهرها، وجود این میادین موجب می‌شود تا ضمن عرضه هرچه بهتر اقلام مورد نیاز مردم، نظارت خوبی هم در بحث قیمت‌ها صورت گیرد که متأسفانه کلانشهر کرمانشاه از داشتن چنین مراکزی محروم است.

دارابی افزود: با توجه به تاکید وزارت کشور و ستاد تنظیم بازار مبنی بر راه اندازی این مراکز، پیگیری‌های لازم را انجام داده و هشت سرمایه گذار برای راه اندازی هشت بازار میوه و تره بار در مناطق هشت گانه شهر کرمانشاه پای کار آوردیم، اما متأسفانه کار راه اندازی این مراکز نیز همچنان منوط به مصوبه شورای شهر است.

وی گفت: تاکنون چهار بار لایحه راه اندازی این بازارها را در مهر ماه، دی ماه و اسفند ماه سال گذشته و اخیراً در فروردین ماه به شورای شهر فرستاده‌ام، اما تاکنون موفق به گرفتن این مصوبه نشده‌ایم.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه افزود: همه چیز برای راه اندازی این بازارها آماده است و علاوه بر سرمایه گذار، زمین‌های مورد نیاز احداث این هشت پروژه هم جانمایی شده و طرح و نقشه آماده شده و استعلامات هم گرفته شده و شروع کار تنها لنگِ مصوبه شورای شهر است.

وی گفت: در صورت اخذ مصوبه شورا، این هشت بازار میوه و تره بار ظرف چهار ماه راه اندازی شده و ۱۵۰۰ غرفه عرضه میوه و تره بار در آنها جانمایی می‌شود.

کد خبر 745291

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی