Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:26:52 GMT

محتوای یادداشت رسمی دولت آمریکا خطاب به مقامات عراقی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۹۱۷

محتوای یادداشت رسمی دولت آمریکا خطاب به مقامات عراقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق در جریان نشست شورای امنیت این کشور تاکید کرد: ما چند روز قبل یک یادداشت رسمی از دولت آمریکا مبنی بر برقراری روابط استراتژیک و استقرار مجدد نظامیان آمریکایی در عراق و برگزاری گفتگو میان هیأت های رسمی دو کشور دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص روابط با آمریکا گفت: محور روابط میان عراق و آمریکا باید به صورت دوستانه و نه خصمانه و در راستای منافع دو کشور شکل بگیرد.

عبدالمهدی تصریح کرد: ما در این نشست در خصوص آینده همکاری های اقتصادی و امنیتی میان دو کشور و حضور نظامی آمریکا در عراق بعد از مصوبه اخیر پارلمان صحبت می کنیم.

عبدالمهدی تاکید کرد: عملیات گسترده عقب نشینی نظامیان خارجی که به تازگی انجام شده زیر چتر قانون و نظام حاکم عراق و طی مراسمات رسمی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نظامیان خارجی طی هفته های گذشته از ۶ پایگاه عقب نشینی کردند و تنها ۳ پایگاه نظامی در این کشور در اختیار نظامیان خارجی باقی مانده است.

کد خبر 4896257 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا عادل عبدالمهدی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق شیوع کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران سوریه عربستان سعودی قربانیان کرونا فلسطین روسیه افغانستان مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد