Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جهانشیر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستیم، اظهار داشت: از اواخر سال ۹۸ که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد پیرو اقدامات وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا؛ استان همدان نیز ستادی را در مرکز و شهرستان‌ها برای مبارزه با کرونا تشکیل داد.

وی افزود: اولین بخش فعالیت‌ها حضور تشکل‌های مردمی بود که در راستای تأمین سلامت جامعه اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کردند به طوری که در ملایر ۲ سازمان مردم نهاد تولیدات خود را علاوه بر توزیع رایگان بین اقشار مردم در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی نیز توزیع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد همکاری خوبی با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های استان همدان داشتند، گفت: بعضی از سمن‌های استان همدان در زمینه ضدعفونی معابر به دستگاه‌های مختلف کمک کردند و با همکاری سازمان بهیاری شهرداری پمپ بنزین‌ها و معابر شهر ضدعفونی شد.

جهانشیر خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد استان بسته‌های بهداشتی و کمک معیشتی را بین اقشار ضعیف جامعه توزیع کردند.

وی با اشاره به در تحویل فضاهای ورزشی به ستاد مبارزه با کرونا در استان همدان بیان کرد: ۱۱ مکان ورزشی در سراسر استان همدان برای برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ی استان همدان قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: در همدان ۴ مکان ورزشی سالن ابن سینا، سالن سنگ‌نوردی فرهاد، مجموعه ورزشی حاجی بابایی و هتل وندیک به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز شد.

وی با اشاره به انتقاد از جانمایی این مکان‌ها در همدان گفت: ما نقشی در جانمایی این مکان‌ها نداشتیم و ستاد کرونای استان و علوم پزشکی همدان این مکان‌ها را مناسب دیدند و دلایلی که داشتند نزدیکی سالن ابن سینا به بیمارستان سینا و سالن صخره‌نوردی فرهاد به بیمارستان بعثت بود.

جهانشیر با اشاره به دو طبقه بودن تخت‌ها بیان کرد: قطعاً ما نمی‌خواهیم بیمار را به طبقه دوم تخت بفرستیم و اصلاً چنین شرایطی وجود ندارد امابه این دلیل تخت دو طبقه انتخاب کردیم که اگر بیماری نیاز به سرم داشت از طبقه دوم برای نصب سرم استفاده شود.

کد خبر 4895742

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا اداره کل ورزش و جوانان همدان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی نیمه شعبان بیرجند ایلام بارش باران روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین مبارزه با کرونا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟