Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس،گفت: بخش تولید، صنایع و کارگاه های کوچک به ویژه در مناطق محروم با اقدامات حمایتی دولت و مجلس سر پا نگه داشته شوند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حسین محمد صالحی منتخب مردم فریدن ، فریدون شهر در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت نابسامان کارگاه های تولیدی کوچک در مناطق محروم کشور،گفت: افرادی با سرمایه کوچک و حداقل پس انداز خود کسب وکاری یا کارگاهی را راه می اندازند و موجبات اشتغال چند نفر را فراهم می کنند، اما چون درآمد چندانی ندارند و واردات بی رویه بازار آنها را تحت تاثیر قرار داده و از طرفی هم حمایت نمی شوند بنابراین در مدت کوتاهی تعطیل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس:کنترل «کرونا» توجه به معیشت اقشار آسیب‌پذیر را به حاشیه نبردانتقاد نماینده مجلس به تناقض در برخی تصمیمات دولت

وی با بیان اینکه کارگاه های کوچک اقتصادی به ویژه در مناطق محروم مورد حمایت قرار نمی گیرند ،افزود:کارگاه  های کوچک درامد آنچنانی ندارند لذا دست مزد پرداختی به کارگران شاغل کم و معمولا پایین تر از حدنصاب مصوب حداقل حقوق و دست مزد است لذا تحت پوشش بیمه نیز نمی باشند؛با شرایط ذکر شده کارگران این واحدهای کوچک با همان حداقل دست مزد گذران زندگی می کنند.

منتخب مردم فریدن در مجلس ادامه داد:اگر  این کارگاه های کوچک از سوی دولت حمایت نشوند آنها نیز تعطیل می شوند در نتیجه همین فرصت های محدود شغلی در مناطق کم برخوردار و محروم از بین می رود و تنها شعار اشتغال زایی باقی می ماند.

محمدصالحی تصریح کرد:از طرفی باید شرایط و امتیازاتی را در نظر گرفت تا سرمایه گذاران تشویق شوند تا در مناطق محروم و روستا ها سرمایه گذاری کنند و از طرف دیگر در تعیین حداقل حقوق شرایط کارگاه های کوچک هم در نظر گرفته شود تا آنها نیز تحت فشار قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی نیروی انسانی که در یک کارگاه مشغول به کار بوده بیکار می‌شود تبعاتی از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت:آنچه مسلم است دولت باید به این‌ها از راه‌های مختلف مثل بیمه بیکاری کمک کند.

منتخب مردم فریدون شهر در مجلس یازدهم، تصریح کرد:باید از طریق مالیات، تسهیلات در نظر گرفته شده و بیمه کارگران برنامه ریزی‌هایی برای کمک مستقیم و غیرمستقیم و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره صورت گیرد تا تولیدکنندگان کوچک سر پا نگه داشته شوند و از چرخه اقتصاد خارج نشوند. زیرا اگر رها شوند از چرخه تولید خارج می شوند و در این صورت احیای مجدد آنها هزینه‌های فراوانی دارد.

محمدصالحی تصریح کرد: این اقدامات حمایتی با مصوبات دولت امکان پذیر است و در صورت ضرورت با ارایه لایحه ، مجلس نیز می‌تواند مجوزهای لازم را به دولت بدهد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس کارگاه های کوچک مناطق محروم منتخب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز