Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:48:35 GMT

تاثیر حبوبات و گوشت سفید بر افزایش مقاومت بدن

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۱۴۷

تاثیر حبوبات و گوشت سفید بر افزایش مقاومت بدن

مهنوش صاحب دل کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طبق آخرین بررسی انجام شده در خصوص خطر بیماری‌های غیرواگیر در سال ۹۵ مشخص شد که ۱۲ درصد بزرگسالان مبتلا به دیابت هستند، ۲۵ درصد ابتلا به فشار خون بالا بوده، ۲۴ درصد چاق و ۲۲.۵ درصد کلسترول خون بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموع این عوامل باعث شده که اکنون نگران در خانه ماندن مردم باشیم و باید در این شرایط کرونایی که شهروندان برای حفظ سلامتی خود از خانه بیرون نمی‌روند، در منزل توصیه‌ها و برنامه‌های غذایی را رعایت کنند.

صاحب دل بهترین اقدام برای افراد در معرض خطر را دقت در مواد غذایی دانست و بیان کرد: همه خوراکی‌ها از جمله گوشت و شیر و لبنیات باید مصرف شود، اما به میزان متعادل باشد. البته افراد با توجه شرایط کرونایی و بالا بردن ایمنی بدن استفاده از میوه و سبزیجات را جدی بگیریند و در ۵ وعده غذایی به مصرف برسانند.

پرهیز از خوراکی های چرب برای حفظ سلامتی

این کارشناس تغذیه میو‌های شیرین مانند موز را برای افراد دیابتی مناسب ندانست و اظهار داشت: اما مرکبات (پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی) بسیار خوب است، هر چند لازم به ذکر است که افراد باید در هر وعده تنها یک عدد را میل کنند.

مهنوش صاحبدل تصریح کرد: سبزی‌های برگ سبز، سبزی‌های نشاسته‌ای مانند شغلم، چغندر برای دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود و در عوض اسفناج، جعفری، سبزی خوردن؛ کاهو و کلم مناسب هستند.

او همچنین مصرف پروتئین‌ها مانند انواع گوشت‌های سفید، خصوصا مرغ و ماهی را برا افراد دارای چربی خون بالا کمک کننده دانست و حبوبات را به دلیل دارا بودن فیبر غدایی و ویتامین‌ موجب افزایش مقاومت بدن عنوان کرد.

صاحب دل اذعان داشت: آب، مایعات گرم و انواع دمنوش مصرف گردد. شیرینی و نمک با هیچ وجه استفاده نشود و روغن‌های مایع برای افزایش مقاومت بدن خوب است، اما به میزان بسیار کم. غذا‌های سرخ کردنی نیز مصرف نشود، زیرا باعث افزایش وزن و تشدید بیماری می‌شود.   

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه افراد دیابتی سعی کنند از غلات کامل استفاده نمایند، گفت: ترکیب حبوبات و برنج بسیار مناسب بوده و از اضافه وزن جلوگیری می‌شود.

خوردنی های مناسب برای کاهش اضطراب

مهنوش صاحبدل اظهار کرد: ممکن است در این روز‌ها اضطراب زیاد شود، مواد غذایی مناسب برای کاهش استرس، میوه‌ها و سبزیجات است. لازم نیست که انواع گران قیمت میوه خریداری شود. به ویژه میوه‌های رنگی که خاصیت آنتی اکسیدان بیشتری دارند و ضد استرس هستند توصیه می‌شود. البته افراد سعی کنند از مصرف آب میوه‌های صنعتی پرهیز کنند. همچنین انواع ماهی بسیار مناسب، اما بدون روغن، زیرا روغن‌ها تشدید کننده استرس هستند.

او ادامه داد: چای کم رنگ نیز مناسب است، اما نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و اقلام کافئین دار مانند نوشابه استرس زا هستند.   صاحبدل افزود: نان‌های سبوس دار و برنج با غلات به دلیل قندی که به تدریج آزاد می‌کنند برای کاهش اضطراب مناسب است. لازم به ذکر است که حذف وعده انجام نشود، زیرا استرس زا است. در کنار آن تعدد وعده داشته باشیم، ۵ تا ۶ وعده، اما مقدارخوراکی‌ها کمتر باشد.     

این کارشناس تغذیه در پایان از مردم خواست از تجمعات دوری کنند و در کنار آن ورزش و تغذیه مناسب نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس متخصص تغذیه تقویت سیستم ایمنی بدن کارشناس تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ رژیم صهیونیستی را در العیشیه سرنگون کرد و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاهای جنوبی، ۲ ساختمان مورد استفاده سربازان اشغالگر در متولا (المطلله) را هدف قرار داد.

به گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوبی و غیرنظامیان، ۲ ساختمان مورد استفاده سربازان اشغالگر در شهرک «متولا» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد و به آنها ضربه مستقیم وارد کرد که آخرین آنها شهرک کفر کلا بود.

مقاومت تاکید کرد که این ۲ عملیات در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت آنها انجام شد.

به موازات آن، حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان ادامه دارد و توپخانه دشمن حومه شهرک خیام را هدف قرار داد.

پیش از این حزب‌الله با سلاح‌های مناسب تجهیزات جاسوسی مقر «المالکیه» را با سلاح‌های مناسب مورد اصابت مستقیم قرار داده بود.

حزب‌الله لبنان همچنین با سلاح‌های مناسب، تجهیزات جاسوسی مقر «میسکاو عام» را هدف قرار داد که منجر به انهدام مجدد آن شد. این امر پس از آن صورت گرفت که اشغالگران این تجهیزات را به دنبال هدف قرار دادن آنها توسط حزب الله جایگزین کرده بودند.

مبارزان مقاومت لبنان در عین حال ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شامگاه یکشنبه مواضع نظامیان دشمن صهیونیستی را در مجاورت مقر «العاصی» با گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد در مجموع روز گذشته ۸ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داد.

کد خبر 846216 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند
  • چه عسل هایی برای فصل گرم مناسب است؟ + چند شربت عالی
  • فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر