Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@12:07:37 GMT

اجرای طرح هادی در ۵۳۰ روستای استان کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۱۷۶

کامران مکاری مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به تشریح خدمات ۴۱ ساله بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در بیش از هزار و ۳۴۸ روستای استان طرح هادی تهیه شده که از این تعداد در ۵۳۰ روستا این طرح به اجرا در آمده است.

او افزود: در ۲۴ هزارو ۶۰۰ نقطه شهری و روستایی در استان که دچار خسارات ناشی از جنگ شده بوداند بازسازی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن کردستان با اشاره به احداث ۲ هزارو ۸۶۲ مسکن محرومین برای اقشار کم در آمد در سطح استان بیا کرد: تاکنون ۴ هزارو ۵۱۱ واحدمسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان احداث شده است.

او احداث ۴۴ هزارو ۱۰۰ واحد روستایی در استان را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در این سال‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در بیش از ۲۳ هزارو ۷۴۰ واحد روستایی نیز تاکنون تعمیرات مسکن صورت گرفته است.

مکاری با تاکید بر صدور ۷۲ هزارو ۷۴۸ جلد سند مالکیت روستایی در استان گفت: تاکنون ۱۰ هزارو ۵۵۷ جلدسند مالکیت نیز در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهری صادر شده است.

مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن کردستان در ادامه گفت: بنیاد مسکن کردستان در این ۴۱ خدمت خود توانسته ۴ هزارو ۴۳۷ واحد مسکونی روستایی را بیمه کند.

او در پایان اظهار داشت: در این مدت ۵۰ هزار متر مربع در شهرستان‌های سنندج، مریوان و کامیاران به اجرای پروژه‌های متفرقه شامل دانشکاه، کتابخانه، مصلی، مدارس علوم دینی و ... اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن محرومیت زدایی بنیاد مسکن کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا